Po omezení startovních procedur, se kterými od Velké ceny Belgie týmy nebudou moci pomáhat pilotům, očekávají Lewis Hamilton a Nico Rosberg obtížnější první chvíle závodu. Příliš velké starosti jim ale změna nedělá.
Týmy ve Spa již svým jezdcům nebudou moci dávat pokyny ohledně nastavení bodu záběru spojky ani zahřívání pneumatik. Proto je větší pravděpodobnost toho, že se ne všem pilotům podaří ideálně odstartovat.
Rosberg omezení nicméně vítá: "Je to dobré. Bude to ještě více vzrušující a dobrý start budeme mít více ve svých rukou."
Uvědomuje si ale, že rozjezdy se stanou velkou výzvou: "Bude to také náročnější. Přinese to spoustu proměnných a bude to mnohem těžší předvídat výsledek startu. To všechno je dobré a snad to budu moci využít ke své výhodě."
Lídr šampionátu Hamilton se v posledních závodech se starty trápil: v Rakousku se před něj hned dostal jeho týmový kolega a v Silverstone oba Williamsy. Má ze změny obavy? "Nepovede to k obrovskému rozdílu. Stále máme stejnou zodpovědnost, takže to vlastně nic nemění," bagatelizuje úpravu pravidel.
"Stane se jen to, že při startu vám tým normálně spočítal, kolik tam je přilnavosti a kolik krouticího momentu motor poskytuje. Když ho tedy máte moc, tak protáčíte kola. Když ho máte naopak málo, kola se neprotáčejí a vy se rozjíždíte pomalu," uvádí Hamilton.
"Tým to pozoroval a řekl vám, jestli krouticí moment zvýšit či snížit. Teď to nebudeme moci dělat a my sami si ho nezvýšíme ani nesnížíme. Bude tak velký rozdíl mezi prvním a skutečným startem, že se mnoha lidem nepovede," předpokládá vedoucí muž šampionátu, jenž má po 9 závodech před svým týmovým kolegou náskok 17 bodů.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.