Po omezení startovních procedur, se kterými od Velké ceny Belgie týmy nebudou moci pomáhat pilotům, očekávají Lewis Hamilton a Nico Rosberg obtížnější první chvíle závodu. Příliš velké starosti jim ale změna nedělá.
Týmy ve Spa již svým jezdcům nebudou moci dávat pokyny ohledně nastavení bodu záběru spojky ani zahřívání pneumatik. Proto je větší pravděpodobnost toho, že se ne všem pilotům podaří ideálně odstartovat.
Rosberg omezení nicméně vítá: "Je to dobré. Bude to ještě více vzrušující a dobrý start budeme mít více ve svých rukou."
Uvědomuje si ale, že rozjezdy se stanou velkou výzvou: "Bude to také náročnější. Přinese to spoustu proměnných a bude to mnohem těžší předvídat výsledek startu. To všechno je dobré a snad to budu moci využít ke své výhodě."
Lídr šampionátu Hamilton se v posledních závodech se starty trápil: v Rakousku se před něj hned dostal jeho týmový kolega a v Silverstone oba Williamsy. Má ze změny obavy? "Nepovede to k obrovskému rozdílu. Stále máme stejnou zodpovědnost, takže to vlastně nic nemění," bagatelizuje úpravu pravidel.
"Stane se jen to, že při startu vám tým normálně spočítal, kolik tam je přilnavosti a kolik krouticího momentu motor poskytuje. Když ho tedy máte moc, tak protáčíte kola. Když ho máte naopak málo, kola se neprotáčejí a vy se rozjíždíte pomalu," uvádí Hamilton.
"Tým to pozoroval a řekl vám, jestli krouticí moment zvýšit či snížit. Teď to nebudeme moci dělat a my sami si ho nezvýšíme ani nesnížíme. Bude tak velký rozdíl mezi prvním a skutečným startem, že se mnoha lidem nepovede," předpokládá vedoucí muž šampionátu, jenž má po 9 závodech před svým týmovým kolegou náskok 17 bodů.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.