Po omezení startovních procedur, se kterými od Velké ceny Belgie týmy nebudou moci pomáhat pilotům, očekávají Lewis Hamilton a Nico Rosberg obtížnější první chvíle závodu. Příliš velké starosti jim ale změna nedělá.
Týmy ve Spa již svým jezdcům nebudou moci dávat pokyny ohledně nastavení bodu záběru spojky ani zahřívání pneumatik. Proto je větší pravděpodobnost toho, že se ne všem pilotům podaří ideálně odstartovat.
Rosberg omezení nicméně vítá: "Je to dobré. Bude to ještě více vzrušující a dobrý start budeme mít více ve svých rukou."
Uvědomuje si ale, že rozjezdy se stanou velkou výzvou: "Bude to také náročnější. Přinese to spoustu proměnných a bude to mnohem těžší předvídat výsledek startu. To všechno je dobré a snad to budu moci využít ke své výhodě."
Lídr šampionátu Hamilton se v posledních závodech se starty trápil: v Rakousku se před něj hned dostal jeho týmový kolega a v Silverstone oba Williamsy. Má ze změny obavy? "Nepovede to k obrovskému rozdílu. Stále máme stejnou zodpovědnost, takže to vlastně nic nemění," bagatelizuje úpravu pravidel.
"Stane se jen to, že při startu vám tým normálně spočítal, kolik tam je přilnavosti a kolik krouticího momentu motor poskytuje. Když ho tedy máte moc, tak protáčíte kola. Když ho máte naopak málo, kola se neprotáčejí a vy se rozjíždíte pomalu," uvádí Hamilton.
"Tým to pozoroval a řekl vám, jestli krouticí moment zvýšit či snížit. Teď to nebudeme moci dělat a my sami si ho nezvýšíme ani nesnížíme. Bude tak velký rozdíl mezi prvním a skutečným startem, že se mnoha lidem nepovede," předpokládá vedoucí muž šampionátu, jenž má po 9 závodech před svým týmovým kolegou náskok 17 bodů.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.