Už John Lennon téměř před půl stoletím řekl, že svět je syt kladných hrdinů. Většina z nás zná rčení, že nejlepší reklamou je ta negativní. Teď se objevují názory, že krize formule 1 debatovaná v médiích má na tento sport specifický dopad.
Takové prohlášení pro zpravodajskou agenturu Associated Press učinil nevýkonný člen představenstva F1 Martin Sorrell. Podle něj od chvíle, kdy se formule 1 ocitla pod palebnou stěnou kritiky, si jí lidé začali více všímat. "Je to zajímavé, ale nikoli neobvyklé; když se nějaký sport ocitne pod tlakem, nastoupí reverzní psychologie a lidé se o něj začnou více zajímat."
Sorrell připouští jakýsi konfliktní mód. "Když uvnitř jakékoli soutěže dochází k třenicím, jde o poněkud zvrácený způsob získávání popularity. Lidem se asi fungující a poklidná atmosféra příliš nezamlouvá," tvrdí Sorrell, ale zároveň připouští, že tato zvláštní situace má i své nepříjemné aspekty: zájem možná roste u diváků, ale odrazuje sponzory a investory. A to i přes avizované změny, které by měly vstoupit v platnost před sezónou 2017.
"Ke změnám dojít musí, formuli 1 to pomůže, ale musíme na ni hledět i z marketingového hlediska. A právě na Silverstone jsem zaslechl rozhovor dvou klientů; F1 je pro ně zajímavá, ale zároveň je znepokojují určitá fakta, o kterých slyšeli nebo četli. Vytváří to pocit nestability, nejistoty a nedobrý obrázek našeho produktu. Přesto si myslím, že potenciál možností je pořád velký. Už jenom proto, že sport je stále důležitější a jeho pořizovací náklady stoupají. Takže pokud budete nahlížet na F1 v kontextu možností, ty spíše porostou než aby klesaly," uzavírá své zamyšlení Sorrell.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.