Už John Lennon téměř před půl stoletím řekl, že svět je syt kladných hrdinů. Většina z nás zná rčení, že nejlepší reklamou je ta negativní. Teď se objevují názory, že krize formule 1 debatovaná v médiích má na tento sport specifický dopad.
Takové prohlášení pro zpravodajskou agenturu Associated Press učinil nevýkonný člen představenstva F1 Martin Sorrell. Podle něj od chvíle, kdy se formule 1 ocitla pod palebnou stěnou kritiky, si jí lidé začali více všímat. "Je to zajímavé, ale nikoli neobvyklé; když se nějaký sport ocitne pod tlakem, nastoupí reverzní psychologie a lidé se o něj začnou více zajímat."
Sorrell připouští jakýsi konfliktní mód. "Když uvnitř jakékoli soutěže dochází k třenicím, jde o poněkud zvrácený způsob získávání popularity. Lidem se asi fungující a poklidná atmosféra příliš nezamlouvá," tvrdí Sorrell, ale zároveň připouští, že tato zvláštní situace má i své nepříjemné aspekty: zájem možná roste u diváků, ale odrazuje sponzory a investory. A to i přes avizované změny, které by měly vstoupit v platnost před sezónou 2017.
"Ke změnám dojít musí, formuli 1 to pomůže, ale musíme na ni hledět i z marketingového hlediska. A právě na Silverstone jsem zaslechl rozhovor dvou klientů; F1 je pro ně zajímavá, ale zároveň je znepokojují určitá fakta, o kterých slyšeli nebo četli. Vytváří to pocit nestability, nejistoty a nedobrý obrázek našeho produktu. Přesto si myslím, že potenciál možností je pořád velký. Už jenom proto, že sport je stále důležitější a jeho pořizovací náklady stoupají. Takže pokud budete nahlížet na F1 v kontextu možností, ty spíše porostou než aby klesaly," uzavírá své zamyšlení Sorrell.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.