Už John Lennon téměř před půl stoletím řekl, že svět je syt kladných hrdinů. Většina z nás zná rčení, že nejlepší reklamou je ta negativní. Teď se objevují názory, že krize formule 1 debatovaná v médiích má na tento sport specifický dopad.
Takové prohlášení pro zpravodajskou agenturu Associated Press učinil nevýkonný člen představenstva F1 Martin Sorrell. Podle něj od chvíle, kdy se formule 1 ocitla pod palebnou stěnou kritiky, si jí lidé začali více všímat. "Je to zajímavé, ale nikoli neobvyklé; když se nějaký sport ocitne pod tlakem, nastoupí reverzní psychologie a lidé se o něj začnou více zajímat."
Sorrell připouští jakýsi konfliktní mód. "Když uvnitř jakékoli soutěže dochází k třenicím, jde o poněkud zvrácený způsob získávání popularity. Lidem se asi fungující a poklidná atmosféra příliš nezamlouvá," tvrdí Sorrell, ale zároveň připouští, že tato zvláštní situace má i své nepříjemné aspekty: zájem možná roste u diváků, ale odrazuje sponzory a investory. A to i přes avizované změny, které by měly vstoupit v platnost před sezónou 2017.
"Ke změnám dojít musí, formuli 1 to pomůže, ale musíme na ni hledět i z marketingového hlediska. A právě na Silverstone jsem zaslechl rozhovor dvou klientů; F1 je pro ně zajímavá, ale zároveň je znepokojují určitá fakta, o kterých slyšeli nebo četli. Vytváří to pocit nestability, nejistoty a nedobrý obrázek našeho produktu. Přesto si myslím, že potenciál možností je pořád velký. Už jenom proto, že sport je stále důležitější a jeho pořizovací náklady stoupají. Takže pokud budete nahlížet na F1 v kontextu možností, ty spíše porostou než aby klesaly," uzavírá své zamyšlení Sorrell.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.