Grand Prix Velké Británie je velebena hned z několika hledisek - závodní okruh Silverstone měl výbornou diváckou kulisu, samotná Grand Prix svým průběhem patřila k těm dramatičtějším, takže najednou se mluví, že F1 si dokáže pomoci sama.
Bezesporu šlo o jeden z nejvydařenějších podniků za poslední roky, na tom se shoduje mnoho fanoušků a odborný tisk se k nim přidává. Zaznívají však i hlasy opatrnější, varující před přílišným optimismem. Jak se zpívá v jedné české lidové písni, jedna vlaštovička jaro nedělá.
Potvrdil to ostatně i Christian Horner: "Na Silverstone byly skvělé davy fanoušků, ale nelze pomíjet, že většina z diváků přišla, protože Británie má aktuálního mistra světa, to je určitě velký tahák pro publikum. Pro nás je to výzva, abychom se postarali o dobré závody, na něž diváci budou chodit; i proto tedy musíme dosáhnout toho, aby závody tvořili skutečně piloti a ne technické vymoženosti."
Toto Wolff tvrdí, že nedělní Grand Prix by měla být výchozím bodem k umlčení kritiků, označujících F1 za nudnou. Ale také on si je vědom, že je třeba udělat ještě mnoho práce: "Někdy se věci příznivě sejdou v pravou chvíli - byla tu početná divácká kulisa, závod měl vše nezbytné pro skvělou podívanou, Williamsy byly obtížně překonatelné a k tomu déšť, který zamíchal pořadím," liboval si šéf Mercedesu. "Už jsme měli dobré závody jako v Montrealu, kde bylo vyprodáno, totéž v Melbourne, ani Rakousko z toho pohledu nebylo nejhorší, zvláště když si uvědomíte, že jde o areál s relativně malou kapacitou."
Wolff se domnívá, že je v zájmu týmů i pilotů, aby kritiky přesvědčili, že jde pořád ještě o skvělý sport. "Myslím, že jsme mu tuto neděli hodně pomohli," dodává. Zůstává pochopitelně otázkou, zda i další pořadatelé budou mít takové štěstí na onu shodu okolností - stačí si připomenout dosavadní závody a zjistíme, že ona pravděpodobnost není až tak velká. Napovědět může už blížící se Grand Prix Maďarska.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.