Lewis Hamilton převzal štafetu nejrychlejších kol a usídlil se na první místě během třetího tréninku. Rosberg se v závěru zmohl jen na jedno měřené kolo, protože jej postihl únik oleje.
Podmínky během třetího tréninku nejsou tak horké jako v pátek odpoledne. Nyní teploty vzduchu dosahují příjemných 20°C a trať se prezentuje 27°C.
V úvodu tréninku se na krátkou chvíli dostal do vedení Alonso, než jej záhy překonal o půl sekundy Massa. Když tým řekl Alonsovi, že je na prvním místě, Španěl se smíchem odpověděl "udělejte fotku".
Ve snaze zajet dobrý čas jsou k vidění výlety mimo trať, Vestappen v Copse, Perez v Aintree nebo Vettel v Club.
V polovině tréninku se na čele usídlil Lewis Hamilton s časem 1:33,333, za tím o 4 desetiny pomalejší byl jeho týmový kolega Nico Rosberg (1:33,731).
S více než sekundovou ztrátou následovali další piloti v pořadí: Räikkönen, Kvjat, Vettel, Ricciardo, Bottas, Sainz, Maldonado a verstappen.
Čtvrt hodinky před koncem se rýsuje problém pro Rosberga, protože jej údajně postihl únik oleje. Pokud v tréninku nevyjede nestihne před kvalifikací vyzkoušet středně tvrdé pneumatiky.
V závěru tréninku se ještě zrychlovalo, protože vrcholily přípravy na kvalifikaci.
K vidění bylo mnoho snah o nejlepší čas, které si vyžádaly i vyjetí mimo trať, toto však pravidla nedovolují a FIA oznámila, že během kvalifikace nebude nic tolerovat a takto zajeté časy budou bez milosti smazány.
Nejrychlejšího času dosáhl Hamilton druhou pozici získal Räikkönen, ale odstup na Hamiltona byl stále velký. Nakonec se na trati objevil i Rosberg a zajel solidní čas a uzmul Finovi druhou pozici.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.