Prozatím nejpomalejší tým letošního startovního pole proslul ještě něčím jiným, než okupováním konce startovního pole - čistými liniemi, na nichž chyběly sponzorské nápisy. Teď se vše mění, protože Manor oznámil příchod hlavního mecenáše.
Ve čtvrtek oznámil tým Manor Marussia F1 novou smlouvu se společnností Flex Box, předního výrobce a dodavatele přepravních, skladovacích a dopravních kontejnerů. Kontrakt byl podepsán do konce sezóny 2015 a vstupuje v platnost s účinností od tohoto víkendu, tedy včetně Grand Prix Velké Británie. Bude to tedy jedna z dalších změn, které tým Manor už avizoval (článek zde).
Mezinárodní společnost se sídlem v Hong Kongu vyrábí a dopravuje přes 25 000 kontejnerů všech typů po celém světě, centrály má v Číně, Evropě, Austrálii, na Novém Zélandu, v Severní a Jižní Americe.
"S radostí sdělujeme, že můžeme uvítat společnost Flex Box v našem týmu. V obou případech jde o ambiciózní podniky, jejichž cílem je aspirovat na růst na mezinárodní scéně a mít zásadní vliv v příslušných odvětvích," uvedl nového sponzora šéf týmu Manor John Booth. "Je to naše druhé významné partnerství v několika týdnech, takže můžeme mluvit o příznivém rozvoji našeho týmu. Je pro nás důležité přivítat věhlasné značky a pomáhat jim současně k dosažení jejich vlastních globálních týmů," dodal Booth.
"Jsem potěšen, že jsme uzavřeli dohodu mezi naší firmou a týmem Manor Marussia F1 a můžeme tuto skutečnost oznámit u příležitosti domácí Grand Prix této stáje," uvedl výkonný ředitel a majitel společnosti Flex Box Henrik Nielsen. "Máme dlouhou tradici v propojení s motoristickým sportem, v němž jsme působili v devíti různých kategoriích, takže už máme určité zkušenosti. Je pro nás potěšitelné, že můžeme rozšířit svůj vliv poprvé i do formule 1, která je v našich globálních ambicích důstojnou reprezentací našeho podnikání."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.