Mezera v technických předpisech přinutila FIA, aby v této sezóně zavedla systém žetonů pro vývoj pohonných jednotek v průběhu sezóny. Jejich počet pro jednotlivé dodavatele byl stanoven ještě před sezónou. Renault nyní jejich význam bagatelizuje.
Před sezónou měl Mercedes k dispozici sedm žetonů, Honda devět, Ferrari deset a Renault dvanáct. Italský a japonský výrobce už ze svého konta část odčerpali, Francouzi se k tomu opět chystají, ačkoliv nadále bojují o větší výkon a spolehlivost. Technický ředitel Renaultu Rob White si navíc myslí, že se žetonům věnuje zbytečně velká pozornost.
"Myslím, že žetony začaly tak trochu žít vlastním životem a že bychom jim možná neměli přisuzovat takový význam," tvrdí White. "Část jsme použili a část ještě máme k dispozici, protože jsme ještě před sezónou zohlednili nejnovější informace - výklad pravidel se poněkud lišil od očekávání. Takže... žetony jsme zatím nečerpali, protože jsme museli zaměřit naši pozornost jiným směrem."
"Měli jsme očividné potíže se spolehlivostí, které vyžadovaly naši maximální pozornost. Od samotného začátku jsme věděli, že se budeme trápit a že zvládání sportovních penalizací pro nás bude problémem.
Teď jsme udělali vše pro zvýšení výkonu a vylepšení jsou již na cestě, ale oproti našim plánům se jich dočkáme spíše později, než jsme původně plánovali, což přímým důsledkem toho, že jsme se museli vypořádávat se spolehlivostí."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.