Mezera v technických předpisech přinutila FIA, aby v této sezóně zavedla systém žetonů pro vývoj pohonných jednotek v průběhu sezóny. Jejich počet pro jednotlivé dodavatele byl stanoven ještě před sezónou. Renault nyní jejich význam bagatelizuje.
Před sezónou měl Mercedes k dispozici sedm žetonů, Honda devět, Ferrari deset a Renault dvanáct. Italský a japonský výrobce už ze svého konta část odčerpali, Francouzi se k tomu opět chystají, ačkoliv nadále bojují o větší výkon a spolehlivost. Technický ředitel Renaultu Rob White si navíc myslí, že se žetonům věnuje zbytečně velká pozornost.
"Myslím, že žetony začaly tak trochu žít vlastním životem a že bychom jim možná neměli přisuzovat takový význam," tvrdí White. "Část jsme použili a část ještě máme k dispozici, protože jsme ještě před sezónou zohlednili nejnovější informace - výklad pravidel se poněkud lišil od očekávání. Takže... žetony jsme zatím nečerpali, protože jsme museli zaměřit naši pozornost jiným směrem."
"Měli jsme očividné potíže se spolehlivostí, které vyžadovaly naši maximální pozornost. Od samotného začátku jsme věděli, že se budeme trápit a že zvládání sportovních penalizací pro nás bude problémem.
Teď jsme udělali vše pro zvýšení výkonu a vylepšení jsou již na cestě, ale oproti našim plánům se jich dočkáme spíše později, než jsme původně plánovali, což přímým důsledkem toho, že jsme se museli vypořádávat se spolehlivostí."
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.