Mezera v technických předpisech přinutila FIA, aby v této sezóně zavedla systém žetonů pro vývoj pohonných jednotek v průběhu sezóny. Jejich počet pro jednotlivé dodavatele byl stanoven ještě před sezónou. Renault nyní jejich význam bagatelizuje.
Před sezónou měl Mercedes k dispozici sedm žetonů, Honda devět, Ferrari deset a Renault dvanáct. Italský a japonský výrobce už ze svého konta část odčerpali, Francouzi se k tomu opět chystají, ačkoliv nadále bojují o větší výkon a spolehlivost. Technický ředitel Renaultu Rob White si navíc myslí, že se žetonům věnuje zbytečně velká pozornost.
"Myslím, že žetony začaly tak trochu žít vlastním životem a že bychom jim možná neměli přisuzovat takový význam," tvrdí White. "Část jsme použili a část ještě máme k dispozici, protože jsme ještě před sezónou zohlednili nejnovější informace - výklad pravidel se poněkud lišil od očekávání. Takže... žetony jsme zatím nečerpali, protože jsme museli zaměřit naši pozornost jiným směrem."
"Měli jsme očividné potíže se spolehlivostí, které vyžadovaly naši maximální pozornost. Od samotného začátku jsme věděli, že se budeme trápit a že zvládání sportovních penalizací pro nás bude problémem.
Teď jsme udělali vše pro zvýšení výkonu a vylepšení jsou již na cestě, ale oproti našim plánům se jich dočkáme spíše později, než jsme původně plánovali, což přímým důsledkem toho, že jsme se museli vypořádávat se spolehlivostí."
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.