V Rakousku tým McLaren vyzkoušel nové aerodynamické komponenty a zdá se, že je s nimi více než spokojen. Mluví se dokonce o "velice pozitivních signálech", ačkoliv tým nyní řeší i jiné problémy.
Balíček změn byl na voze Fernanda Alonsa, včetně kratší přídě, bohužel jeho závodní pobyt se zúžil na zhruba kilometr - pak kolidoval s Ferrari Kimiho Räikkönena. Vůz byl vážně poškozen, ale týmu se podařilo v pozávodních testech vyzkoušet řadu nových dílů - konkrétně ve středu, kdy probíhal druhý testovací den.
Závodní ředitel Eric Boullier si tuto skutečnost pochvaloval a výsledky nové aktualizace ho potěšily. "V Rakousku tým pracoval velmi tvrdě, bohužel nás omezovalo špatné počasí, i tak jsme zvládli náročný a pestrý testovací program, jehož výsledkem bylo velké množství užitečných informací."
"Vyhodnotili jsme řadu aerodynamických složek, které se jeví pozitivně, takže v jejich vývoji budeme pokračovat i v Silverstone. Je pro nás důležité, aby vše po oba dny probíhalo bez potíží," sdělil Boullier. McLaren má do Silverstone přivézt další nové díly včetně upraveného zavěšení a odlehčeného šasi.
Domnívá se však, že Silverstone není nejvhodnější tratí pro nynější McLaren MP4-30 a jeho nedostatečný výkon. "Na tomto okruhu se projeví řidičské umění, je tu několik dobrých šancí na předjetí, ale to předpokládá dobrou stabilitu vozu při vysokých rychlostech.
Rychlá trať s dlouhými zatáčkami pro náš balíček změn není optimální, ale je tu ještě také atmosféra a ta nás může hodně motivovat. Celý tým se na závodní víkend těší a očekává velkou podporu fanoušků. Nechceme je zklamat," dodává Boullier.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.