V Rakousku tým McLaren vyzkoušel nové aerodynamické komponenty a zdá se, že je s nimi více než spokojen. Mluví se dokonce o "velice pozitivních signálech", ačkoliv tým nyní řeší i jiné problémy.
Balíček změn byl na voze Fernanda Alonsa, včetně kratší přídě, bohužel jeho závodní pobyt se zúžil na zhruba kilometr - pak kolidoval s Ferrari Kimiho Räikkönena. Vůz byl vážně poškozen, ale týmu se podařilo v pozávodních testech vyzkoušet řadu nových dílů - konkrétně ve středu, kdy probíhal druhý testovací den.
Závodní ředitel Eric Boullier si tuto skutečnost pochvaloval a výsledky nové aktualizace ho potěšily. "V Rakousku tým pracoval velmi tvrdě, bohužel nás omezovalo špatné počasí, i tak jsme zvládli náročný a pestrý testovací program, jehož výsledkem bylo velké množství užitečných informací."
"Vyhodnotili jsme řadu aerodynamických složek, které se jeví pozitivně, takže v jejich vývoji budeme pokračovat i v Silverstone. Je pro nás důležité, aby vše po oba dny probíhalo bez potíží," sdělil Boullier. McLaren má do Silverstone přivézt další nové díly včetně upraveného zavěšení a odlehčeného šasi.
Domnívá se však, že Silverstone není nejvhodnější tratí pro nynější McLaren MP4-30 a jeho nedostatečný výkon. "Na tomto okruhu se projeví řidičské umění, je tu několik dobrých šancí na předjetí, ale to předpokládá dobrou stabilitu vozu při vysokých rychlostech.
Rychlá trať s dlouhými zatáčkami pro náš balíček změn není optimální, ale je tu ještě také atmosféra a ta nás může hodně motivovat. Celý tým se na závodní víkend těší a očekává velkou podporu fanoušků. Nechceme je zklamat," dodává Boullier.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.