Čtyřiadvacetiletý Španěl se objevil v týmu Manor ve druhém letošním závodě po boku Willa Stevense. Ten má uzavřenou smlouvu na celou sezónu, zatímco Robertův kontrakt je poněkud jiné povahy.
Dohoda s Merhim byla pouze krátkodobá a zpočátku se zdálo, že Roberto se nedokáže se svou novou rolí vypořádat. V Číně, Bahrajnu a Španělsku dojel vždy za svým týmovým kolegou, a pokud Stevens dosáhl v kvalifikaci měřeného času, byl vždy lepší. Situace se však začala měnit v Monacu, kde Merhi dojel před svým kolegou a v Kanadě ho porazil i v boji o místo na startovním roštu.
Šéf týmu John Booth s uspokojením konstatuje, že se Merhiho výkonnost lepší a ocenil jeho snahu dosahovat lepších výsledků: "Zdá se, že si konečně zvykl, co myslíte? Nesmíme zapomenout, že také jezdí World Series, takže nemá až tak snadný život, ale v Rakousku se předvedl," hodnotí Merhiho výkony Booth.
Když byl avizován příchod náhradního pilota Fabia Leimera, vypadalo to, jako by dostal Merhi tu správnou ránu, myslí si Booth: "Kdo ví, co se v jeho mysli odehrálo? Mohlo ho to nakopnout. Myslím, že si konečně porozuměl s vozem, ostatně používá trochu odlišný styl jízdy než bylo potřeba, což se projevilo hlavně na zadních pneumatikách, ale hodně času věnoval analýze této situace se svým inženýrem a podařilo se jim s tím něco udělat."
Booth také prohlásil, že Merhi se díky svému zlepšení hodně přilbížil eventualitě, že v kokpitu Manoru stráví celou sezónu. Ovšem na dotaz, zda uvidíme Španěla v Manoru i napřesrok, volí Booth opatrnou odpověď: "To je hodně složitá otázka. Těší mě, co jsme prozatím dokázali. Chápu, že jeho začátky v týmu nebyly vůbec jednoduché, zvláště když neměl možnost testovat a byl rovnou hozen do studené vody. Pořád se zlepšuje, daří se nám umazávat rozdíl od ostatních soupeřů bez astronomických výdajů, což je úžasné. Vážím si toho, co pro tým udělali oba piloti, ale sami dobře víte, že to není jediné kritérium pro volbu jezdecké sestavy na další rok," dodává Booth.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.