Čtyřiadvacetiletý Španěl se objevil v týmu Manor ve druhém letošním závodě po boku Willa Stevense. Ten má uzavřenou smlouvu na celou sezónu, zatímco Robertův kontrakt je poněkud jiné povahy.
Dohoda s Merhim byla pouze krátkodobá a zpočátku se zdálo, že Roberto se nedokáže se svou novou rolí vypořádat. V Číně, Bahrajnu a Španělsku dojel vždy za svým týmovým kolegou, a pokud Stevens dosáhl v kvalifikaci měřeného času, byl vždy lepší. Situace se však začala měnit v Monacu, kde Merhi dojel před svým kolegou a v Kanadě ho porazil i v boji o místo na startovním roštu.
Šéf týmu John Booth s uspokojením konstatuje, že se Merhiho výkonnost lepší a ocenil jeho snahu dosahovat lepších výsledků: "Zdá se, že si konečně zvykl, co myslíte? Nesmíme zapomenout, že také jezdí World Series, takže nemá až tak snadný život, ale v Rakousku se předvedl," hodnotí Merhiho výkony Booth.
Když byl avizován příchod náhradního pilota Fabia Leimera, vypadalo to, jako by dostal Merhi tu správnou ránu, myslí si Booth: "Kdo ví, co se v jeho mysli odehrálo? Mohlo ho to nakopnout. Myslím, že si konečně porozuměl s vozem, ostatně používá trochu odlišný styl jízdy než bylo potřeba, což se projevilo hlavně na zadních pneumatikách, ale hodně času věnoval analýze této situace se svým inženýrem a podařilo se jim s tím něco udělat."
Booth také prohlásil, že Merhi se díky svému zlepšení hodně přilbížil eventualitě, že v kokpitu Manoru stráví celou sezónu. Ovšem na dotaz, zda uvidíme Španěla v Manoru i napřesrok, volí Booth opatrnou odpověď: "To je hodně složitá otázka. Těší mě, co jsme prozatím dokázali. Chápu, že jeho začátky v týmu nebyly vůbec jednoduché, zvláště když neměl možnost testovat a byl rovnou hozen do studené vody. Pořád se zlepšuje, daří se nám umazávat rozdíl od ostatních soupeřů bez astronomických výdajů, což je úžasné. Vážím si toho, co pro tým udělali oba piloti, ale sami dobře víte, že to není jediné kritérium pro volbu jezdecké sestavy na další rok," dodává Booth.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.