Ačkoliv bezkonkurenčně poslední tým letošního startovního pole avizoval nasazení nového vozu po letní srpnové přestávce, dá se s největší pravděpodobností očekávat, že se tak nestane. Šéf týmu John Booth vysvětluje další okolnosti.
Po opožděném nasazení do sezóny 2015 Manor zveřejnil informaci, že nový vůz by měl vyjet na trati Grand Prix v polovině roku. Poté se upravil termín "po letní pauze", nyní přichází další, a celkem očekávaná změna v plánech. S ohledem na restrukturalizaci týmu a snahu odpoutat se od konce startovního pole se tým hodlá maximálně zaměřit pouze na aktualizace současného typu MR03B.
Když byl zakladatel týmu John Booth dotázán, zda to znamená, že nový monopost této značky uvidíme až příští rok, odvětil: "Zdá se to být víc a víc pravděpodobné. Na Silverstone chystáme nějaké aktualizace, dle mého názoru hodně výrazné, tak doufám, že budou i stejně výkonné. Věřím, že díky nim tak často neuvidíme modré vlajky a budeme mít na trati o něco lehčí život."
Booth také připomněl, že chystaný upgrade před Grand Prix Velké Británie je první významnou změnou od začátku loňské sezóny. "Tyto změny mohly proběhnout už před rokem právě na Silverstone, kdybychom měli peníze. Současný vůz - s upravenou přední partií, aby odpovídal předpisům pro rok 2015 - je v podstatě modifikace, která jela loni v Austrálii. Proto je důležité, aby nás chystané změny posunuly zase o něco dopředu a byl vidět nějaký rozdíl ve výkonu," přeje si Booth.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.