Nehoda za druhou zatáčkou Grand Prix Rakouska vzbudila hodně dohadů a také spekulací, zda nešlo o chybu pilota Ferrari. Svůj postoj k ní zaujal i šéf Ferrari Maurizio Arrivabene, který nepředpokládá, že šlo o chybu techniky.
Po výjezdu z druhé zatáčky na nejvyšším bodě Red Bull Ringu se Finovo ferrari zavlnilo a pak se utrhlo směrem doleva. Vzápětí už byl z onboard kamery nad Kimiho hlavou vidět Alonsův mclaren. Räikkönen ve svém hodnocení nehody uvedl, že se mu překvapivě začala protáčet kola (více v prohlášení po závodě zde.) Vyslovil také domněnku, že by mohlo jít o selhání techniky. Arrivabene na stejný dotaz odpověděl: "Myslím, že to technikou nebylo."
"Z Alonsovy kamery žádné záběry nemáme, takže věřím v Kimiho vysvětlení, že vozu začala prokluzovat kola - to je vše. Pokud dobře vnímáte, co náš pilot řekl, tak se ani jednou nezmínil, že by došlo ke kontaktu s Fernandovým vozem," dodává Arrivabene.
Vyrojily se okamžitě spekulace, zda tato nehoda, díky níž Iceman označil závodní víkend za velice špatný (kromě havárie v 1. kole se mu nepovedla ani kvalifikace), nebude mít zásadní vliv na další setrvání mistra světa 2007 ve stáji Ferrari. Dle Arrivabeneho by se Fin teď měl zaměřit především na výsledky v dalším závodě. "Nelze vše posoudit jen podle včerejška nebo dneška. Termín rozhodnutí samozřejmě existuje, ale neřeknu vám nic bližšího. Chceme vše posoudit podle celkového pohledu a zaměřit se na holistický přístup. Jak si rozumí se svým inženýrem a jak se mu s ním pracuje? Jak se mu daří bodovat, útočit na pódium? Jak rychlý je a jak tvrdě pracuje? To jsou různé položky, kterým se chceme věnovat, ale teď je příliš brzo na to zaujmout zásadní stanovisko nebo dokonce něco rozhodnout," pokračuje Arrivabene.
"Mohl bych se držet zpátky nebo se pokusit ho chránit. Ale ještě nejsme ani v polovině sezóny. Vy byste na mém místě šli za Kimim a řekli: »Podívej, končíš« či »Buď v klidu, máš to jisté« nebo něco v tom smyslu? Mojí snahou je, aby se oba moji svěřenci mohli soustředit na další závody a odváděli maximum," uzavřel svůj názor Arrivabene.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.