Nehoda za druhou zatáčkou Grand Prix Rakouska vzbudila hodně dohadů a také spekulací, zda nešlo o chybu pilota Ferrari. Svůj postoj k ní zaujal i šéf Ferrari Maurizio Arrivabene, který nepředpokládá, že šlo o chybu techniky.
Po výjezdu z druhé zatáčky na nejvyšším bodě Red Bull Ringu se Finovo ferrari zavlnilo a pak se utrhlo směrem doleva. Vzápětí už byl z onboard kamery nad Kimiho hlavou vidět Alonsův mclaren. Räikkönen ve svém hodnocení nehody uvedl, že se mu překvapivě začala protáčet kola (více v prohlášení po závodě zde.) Vyslovil také domněnku, že by mohlo jít o selhání techniky. Arrivabene na stejný dotaz odpověděl: "Myslím, že to technikou nebylo."
"Z Alonsovy kamery žádné záběry nemáme, takže věřím v Kimiho vysvětlení, že vozu začala prokluzovat kola - to je vše. Pokud dobře vnímáte, co náš pilot řekl, tak se ani jednou nezmínil, že by došlo ke kontaktu s Fernandovým vozem," dodává Arrivabene.
Vyrojily se okamžitě spekulace, zda tato nehoda, díky níž Iceman označil závodní víkend za velice špatný (kromě havárie v 1. kole se mu nepovedla ani kvalifikace), nebude mít zásadní vliv na další setrvání mistra světa 2007 ve stáji Ferrari. Dle Arrivabeneho by se Fin teď měl zaměřit především na výsledky v dalším závodě. "Nelze vše posoudit jen podle včerejška nebo dneška. Termín rozhodnutí samozřejmě existuje, ale neřeknu vám nic bližšího. Chceme vše posoudit podle celkového pohledu a zaměřit se na holistický přístup. Jak si rozumí se svým inženýrem a jak se mu s ním pracuje? Jak se mu daří bodovat, útočit na pódium? Jak rychlý je a jak tvrdě pracuje? To jsou různé položky, kterým se chceme věnovat, ale teď je příliš brzo na to zaujmout zásadní stanovisko nebo dokonce něco rozhodnout," pokračuje Arrivabene.
"Mohl bych se držet zpátky nebo se pokusit ho chránit. Ale ještě nejsme ani v polovině sezóny. Vy byste na mém místě šli za Kimim a řekli: »Podívej, končíš« či »Buď v klidu, máš to jisté« nebo něco v tom smyslu? Mojí snahou je, aby se oba moji svěřenci mohli soustředit na další závody a odváděli maximum," uzavřel svůj názor Arrivabene.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.