Nehoda za druhou zatáčkou Grand Prix Rakouska vzbudila hodně dohadů a také spekulací, zda nešlo o chybu pilota Ferrari. Svůj postoj k ní zaujal i šéf Ferrari Maurizio Arrivabene, který nepředpokládá, že šlo o chybu techniky.
Po výjezdu z druhé zatáčky na nejvyšším bodě Red Bull Ringu se Finovo ferrari zavlnilo a pak se utrhlo směrem doleva. Vzápětí už byl z onboard kamery nad Kimiho hlavou vidět Alonsův mclaren. Räikkönen ve svém hodnocení nehody uvedl, že se mu překvapivě začala protáčet kola (více v prohlášení po závodě zde.) Vyslovil také domněnku, že by mohlo jít o selhání techniky. Arrivabene na stejný dotaz odpověděl: "Myslím, že to technikou nebylo."
"Z Alonsovy kamery žádné záběry nemáme, takže věřím v Kimiho vysvětlení, že vozu začala prokluzovat kola - to je vše. Pokud dobře vnímáte, co náš pilot řekl, tak se ani jednou nezmínil, že by došlo ke kontaktu s Fernandovým vozem," dodává Arrivabene.
Vyrojily se okamžitě spekulace, zda tato nehoda, díky níž Iceman označil závodní víkend za velice špatný (kromě havárie v 1. kole se mu nepovedla ani kvalifikace), nebude mít zásadní vliv na další setrvání mistra světa 2007 ve stáji Ferrari. Dle Arrivabeneho by se Fin teď měl zaměřit především na výsledky v dalším závodě. "Nelze vše posoudit jen podle včerejška nebo dneška. Termín rozhodnutí samozřejmě existuje, ale neřeknu vám nic bližšího. Chceme vše posoudit podle celkového pohledu a zaměřit se na holistický přístup. Jak si rozumí se svým inženýrem a jak se mu s ním pracuje? Jak se mu daří bodovat, útočit na pódium? Jak rychlý je a jak tvrdě pracuje? To jsou různé položky, kterým se chceme věnovat, ale teď je příliš brzo na to zaujmout zásadní stanovisko nebo dokonce něco rozhodnout," pokračuje Arrivabene.
"Mohl bych se držet zpátky nebo se pokusit ho chránit. Ale ještě nejsme ani v polovině sezóny. Vy byste na mém místě šli za Kimim a řekli: »Podívej, končíš« či »Buď v klidu, máš to jisté« nebo něco v tom smyslu? Mojí snahou je, aby se oba moji svěřenci mohli soustředit na další závody a odváděli maximum," uzavřel svůj názor Arrivabene.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.