Těžko lze spočítat, kolik debat už proběhlo kolem B-specifikace monopostu Force India VMJ08. Několikrát padla zmínka o debutu v Rakousku, po triumfu pilota Force India Hülkenberga v Le Mans Vijay Mallya nasazení vozu zpochybnil.
Nyní se vyjádřil druhý pilot týmu Sergio Pérez - dle jeho názoru se diskutovaná B-specifikace monopostu VJM08 objeví až v Silversone, na pozávodní testy na Red Bull Ringu se s kompletním novým vozem nepočítá.
Avizovaný monopost minulý měsíc absolvoval po Grand Prix Monaca crash test a předpokládalo se, že pokud nebude nasazen v Rakousku do závodu, objeví se v testech, které budou následovat bezprostředně po nedělní Grand Prix. Nakonec se v úterý a ve středu objeví jen některé elementy, kompletní vůz bude nasazen až v prvním červencovém víkendu.
Sergio Pérez na přímou otázku, kdy se B-specifikace objeví na závodní dráze odpověděl: "Budeme ji mít v Silverstone. Při testech v Rakousku ještě prověříme některé části nové specifikace, ale hlavní inovace se dočkáme v Anglii. Takže si ještě jeden závod musíme počkat."
"Doufáme, že tento víkend nějaké body přivezeme, osobně věřím, že s novým vozem bude druhá polovina šampionátu mnohem úspěšnější," pokračuje Pérez. V Rakousku se může těšit na svou druhou pohonnou jednotku v sezóně, s tou původní absolvoval sedm závodů. Mexičan si na Red Bull Ring věří právě z důvodu upradovaného Mercedesu za svými zády. "Pro nový motor je tahle trať ideální, není tu zas tolik rychlých zatáček, takže doufám v dobrý výsledek," zopakoval své cíle Pérez, jehož optimismus posiluje fakt, že loni tady oba vozy Force India bodovaly a Sergio projel cílem na 6. místě s půlminutovou ztrátou na vítězného Rosberga.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.