Těžko lze spočítat, kolik debat už proběhlo kolem B-specifikace monopostu Force India VMJ08. Několikrát padla zmínka o debutu v Rakousku, po triumfu pilota Force India Hülkenberga v Le Mans Vijay Mallya nasazení vozu zpochybnil.
Nyní se vyjádřil druhý pilot týmu Sergio Pérez - dle jeho názoru se diskutovaná B-specifikace monopostu VJM08 objeví až v Silversone, na pozávodní testy na Red Bull Ringu se s kompletním novým vozem nepočítá.
Avizovaný monopost minulý měsíc absolvoval po Grand Prix Monaca crash test a předpokládalo se, že pokud nebude nasazen v Rakousku do závodu, objeví se v testech, které budou následovat bezprostředně po nedělní Grand Prix. Nakonec se v úterý a ve středu objeví jen některé elementy, kompletní vůz bude nasazen až v prvním červencovém víkendu.
Sergio Pérez na přímou otázku, kdy se B-specifikace objeví na závodní dráze odpověděl: "Budeme ji mít v Silverstone. Při testech v Rakousku ještě prověříme některé části nové specifikace, ale hlavní inovace se dočkáme v Anglii. Takže si ještě jeden závod musíme počkat."
"Doufáme, že tento víkend nějaké body přivezeme, osobně věřím, že s novým vozem bude druhá polovina šampionátu mnohem úspěšnější," pokračuje Pérez. V Rakousku se může těšit na svou druhou pohonnou jednotku v sezóně, s tou původní absolvoval sedm závodů. Mexičan si na Red Bull Ring věří právě z důvodu upradovaného Mercedesu za svými zády. "Pro nový motor je tahle trať ideální, není tu zas tolik rychlých zatáček, takže doufám v dobrý výsledek," zopakoval své cíle Pérez, jehož optimismus posiluje fakt, že loni tady oba vozy Force India bodovaly a Sergio projel cílem na 6. místě s půlminutovou ztrátou na vítězného Rosberga.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.