Speciální závod historických vozidel, jehož oficiální název je Goodwood Festival of Speed tvoří trať dlouhá bez 140 metrů rovné dva kilometry a ten, kdo ji absolvuje, se musí vypořádat s devíti zatáčkami. Ozdobou tohoto podniku jsou i vozy, které udivovaly fanoušky F1 v předchozích sezónách.
Pořadatelé se proto snaží vždy kromě atraktivních vozů přilákat do Goodwoodu i současné hvězdy motoristického sportu, nejlépe z formule 1. F1News už informovaly i účasti Felipe Massy (článek zde). Nyní mohou oznámit další osobnost na seznamu hostů - Kimi Räikkönena.
Iceman už si vyzkoušel goodwoodskou trať loni, když usedl do Ferrari F2007, v němž dobyl v posledním závodě sezóny titul mistra světa. Sekundoval mu další šampion, jenž sklízel vavříny v rudých maranellských ořích - John Surtees se představil ve Ferrari 158. Iniciátorem této akce byla firma Shell.
Zástupci této firmy potvrdili, že Kimi Räikkönen přijede do Goodwoodu v pátek 26. června, ale blíže neupřesnili, jaký vůz bude pilotovat. "Všichni jsme velice potěšeni, že se Kimi opět do Goodwoodu vrátí," uvedl Erik Bonino, předseda britské pobočky Shell. "Tento podnik s bohatou historií považujeme za jakousi výkladní skříň v mezinárodním automobilovém kalendáři."
Bonino dále uvedl, že právě Goodwoodsky Festival rychlosti je ideální ukázkou snahy o inovaci a mobilitu a zdůraznění technické spolupráce se značkou Ferrari.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.