Stáj Manor připustila, že by pro sezónu 2016 mohla změnit dodavatele motoru. Na přetřes se tak dostávají opět dohady ohledně možného partnerství s Hondou.
Návrat japonské značky do F1 na pozici dodavatele pohonných jednotek je prozatím neúspěšný. Partnerství s McLarenem prozatím vykazuje spíše klopýtavé výsledky. Honda si je však velice dobře vědoma, že by spojení s dalším týmem mohlo přinést urychlení vývoje. Jedním ze žhavých kandidátů je právě prozatím nejslabší tým F1 sezóny 2015, který má až do konce tohoto roku smlouvu s Ferrari.
Stáj Manor v současné době zvažuje svou budoucnost, rozhoduje se také o nasazení inovovaného vozu; pokud by se měl změnit distributor motoru, nebylo by to nezbytně nutné. Sportovní ředitel Graeme Lowdon podotýká, že otázka motoru ještě není jistá, takže tým hodnotí různé výhledy pro rok 2016. "Vše je otevřené. V současné době máme opravdu dobrý vztah s Ferrari, jsou maximálně vstřícní, ale je také potřeba myslet dopředu."
Jednou z možností by byl i přechod k Mercedesu, ale ten už zásobuje čtyři týmy, proto by byl logičtější volbou Renault, jehož zákazníky jsou Red Bull a Toro Rosso. Francouzská značka však v současné době řeší velké dilema, jak vlastně bude v F1 pokračovat.
Ještě na začátku sezóny se pochybovalo, že se Manor do startovního pole vrátí, ale tým od té doby pokročil kupředu. Nejenže se oba piloti dokáží bez potíží kvalifikovat, byť na konec startovního pole (pokud se za nimi neocitne někdo na základě penalizací), navíc v současné době zaznamenal příchod zkušených osobností, například bývalého technického ředitele Mercedesu Boba Bella (více zde).
Lowdon tvrdí, že všechny kroky jsou součástí douhodobého plánu jak tým výkonostně posunout blíž středu závodního pole. "Máme plán a týmovou strategii, do níž je zahrnuta i komerční a finanční sféra - a samozřejmě i ta sportovní. Jsem přesvědčen, že jejich využití nás posune o další krok kupředu. Určitě na naší cestě na pozice, o něž usilujeme, zdoláme další milníky," připomíná Lowdon.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.