Stáj Manor připustila, že by pro sezónu 2016 mohla změnit dodavatele motoru. Na přetřes se tak dostávají opět dohady ohledně možného partnerství s Hondou.
Návrat japonské značky do F1 na pozici dodavatele pohonných jednotek je prozatím neúspěšný. Partnerství s McLarenem prozatím vykazuje spíše klopýtavé výsledky. Honda si je však velice dobře vědoma, že by spojení s dalším týmem mohlo přinést urychlení vývoje. Jedním ze žhavých kandidátů je právě prozatím nejslabší tým F1 sezóny 2015, který má až do konce tohoto roku smlouvu s Ferrari.
Stáj Manor v současné době zvažuje svou budoucnost, rozhoduje se také o nasazení inovovaného vozu; pokud by se měl změnit distributor motoru, nebylo by to nezbytně nutné. Sportovní ředitel Graeme Lowdon podotýká, že otázka motoru ještě není jistá, takže tým hodnotí různé výhledy pro rok 2016. "Vše je otevřené. V současné době máme opravdu dobrý vztah s Ferrari, jsou maximálně vstřícní, ale je také potřeba myslet dopředu."
Jednou z možností by byl i přechod k Mercedesu, ale ten už zásobuje čtyři týmy, proto by byl logičtější volbou Renault, jehož zákazníky jsou Red Bull a Toro Rosso. Francouzská značka však v současné době řeší velké dilema, jak vlastně bude v F1 pokračovat.
Ještě na začátku sezóny se pochybovalo, že se Manor do startovního pole vrátí, ale tým od té doby pokročil kupředu. Nejenže se oba piloti dokáží bez potíží kvalifikovat, byť na konec startovního pole (pokud se za nimi neocitne někdo na základě penalizací), navíc v současné době zaznamenal příchod zkušených osobností, například bývalého technického ředitele Mercedesu Boba Bella (více zde).
Lowdon tvrdí, že všechny kroky jsou součástí douhodobého plánu jak tým výkonostně posunout blíž středu závodního pole. "Máme plán a týmovou strategii, do níž je zahrnuta i komerční a finanční sféra - a samozřejmě i ta sportovní. Jsem přesvědčen, že jejich využití nás posune o další krok kupředu. Určitě na naší cestě na pozice, o něž usilujeme, zdoláme další milníky," připomíná Lowdon.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.