Stáj Manor připustila, že by pro sezónu 2016 mohla změnit dodavatele motoru. Na přetřes se tak dostávají opět dohady ohledně možného partnerství s Hondou.
Návrat japonské značky do F1 na pozici dodavatele pohonných jednotek je prozatím neúspěšný. Partnerství s McLarenem prozatím vykazuje spíše klopýtavé výsledky. Honda si je však velice dobře vědoma, že by spojení s dalším týmem mohlo přinést urychlení vývoje. Jedním ze žhavých kandidátů je právě prozatím nejslabší tým F1 sezóny 2015, který má až do konce tohoto roku smlouvu s Ferrari.
Stáj Manor v současné době zvažuje svou budoucnost, rozhoduje se také o nasazení inovovaného vozu; pokud by se měl změnit distributor motoru, nebylo by to nezbytně nutné. Sportovní ředitel Graeme Lowdon podotýká, že otázka motoru ještě není jistá, takže tým hodnotí různé výhledy pro rok 2016. "Vše je otevřené. V současné době máme opravdu dobrý vztah s Ferrari, jsou maximálně vstřícní, ale je také potřeba myslet dopředu."
Jednou z možností by byl i přechod k Mercedesu, ale ten už zásobuje čtyři týmy, proto by byl logičtější volbou Renault, jehož zákazníky jsou Red Bull a Toro Rosso. Francouzská značka však v současné době řeší velké dilema, jak vlastně bude v F1 pokračovat.
Ještě na začátku sezóny se pochybovalo, že se Manor do startovního pole vrátí, ale tým od té doby pokročil kupředu. Nejenže se oba piloti dokáží bez potíží kvalifikovat, byť na konec startovního pole (pokud se za nimi neocitne někdo na základě penalizací), navíc v současné době zaznamenal příchod zkušených osobností, například bývalého technického ředitele Mercedesu Boba Bella (více zde).
Lowdon tvrdí, že všechny kroky jsou součástí douhodobého plánu jak tým výkonostně posunout blíž středu závodního pole. "Máme plán a týmovou strategii, do níž je zahrnuta i komerční a finanční sféra - a samozřejmě i ta sportovní. Jsem přesvědčen, že jejich využití nás posune o další krok kupředu. Určitě na naší cestě na pozice, o něž usilujeme, zdoláme další milníky," připomíná Lowdon.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.