Minulý týden se pilot stáje Ferrari Kimi Räikkönen vyslovil pro "nebezpečnější a více vzrušující" závody F1. Trojnásobný mistr světa Niki Lauda jeho názor podpořil a otevřeně se vyjádřil, že by formule 1 měla opět být sportem opravdových mužů.
"Piloti by měli odvádět mnohem tvrdší práci a zažívat i prvky nejistoty," uvedl Lauda listu Bild am Sonntag a pokračoval: "Teď je v F1 příliš mnoho omezení, přespříliš pravidel a nedostatek osobností. Rozhodně bychom měli opět dosáhnout toho, aby k řízení monopostů bylo třeba vynaložit více námahy."
Lauda jako příklad uvedl své vlastní pocity, když přešel z F2 do nejvyšší kategorie: "Byl to takový rozdíl, že jsem si málem nadělal do kalhot. Přimlouvám se, aby formule 1 byla zase doménou skutečných chlapů a ne kloučků, co jen mačkají tlačítka na volantu. Podle mě mají v F1 místo jen piloti s maximálními řidičskými, a to zdůrazňuji, řidičskými schopnostmi. Pochopitelně, nemůžeme jít proti proudu času, ale pilot musí auto skutečně ovládat, ne všechno řešit nějakým knoflíkem. Díky tomu postupně mizí určité limity a rizikové faktory."
Světový šampion z let 1975, 1977 a 1984 rozhodně nemá zájem na tom, aby byla ohrožena bezpečnost jezdců, chce ale více přirozeného závodění a ne aby výměna pozic probíhala jen umělými prostředky na bázi strategie a taktiky.
"Neříkám, že bychom měli bezpečnost zanedbávat, ale pokud budou vozy rychlejší, pro pilota to bude mnohem větší zážitek a diváky to opět přitáhne do ochozů a k obrazovkám. To je cesta, na níž se musíme vrátit," obhajuje Lauda plán na zvýšení rychlosti o pět až šest vteřin, který by měl být realizován v roce 2017. "Ano, bude to nebezpečnější, ale nebude to hazard."
Zároveň se staví negativně k některým návrhům ze strany Bernie Ecclestonea: "Jakákoli manipulace je to nejhorší, co můžete udělat. Tím myslím obrácené pořadí na startovním roštu nebo zavedení mrtvé váhy do monopostů. To se prostě nesmí stát," uzavírá Lauda.
Co navrhoval Kimi Räikkönen ohledně zatraktivnění F1 si můžete přečíst zde.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.