Letošní působení tradiční a přední stáje Formule 1 opět neskončilo titulem, navíc ztráta na Ferrari opět narostla.
Tým Franka Williamse řešil problémy operativně personální změnou na postu technického ředitele. Důvěru dostal mladý Australan Sam Michael, jenž nahradil na této pozici Patricka Heada. Spolumajitel stáje se začal věnovat především koordinaci práce jednotlivých oddělení. Velké změny doznal i monopost. Přední část, nazývaná mroží, byla nahrazena tradičním štíhlým nosem, BMW s postupem sezony přidávalo kilowaty výkonu při udržení obdivuhodné spolehlivosti. Odpovídající výkony a až 4. místo v Poháru konstruktérů ale přinesly až poslední dva podniky osmnáctidílného kalendáře. V předposledním závodě v Suzuce byl navrátivší se Ralf Schumacher druhý a v samém finále při GP Brazílie se tým dočkal i letošního jediného vítězství zásluhou Kolumbijce Montoyi.
BMW Williams však neměl vůbec lehkou sezonu i díky očekávaným změnám na postu závodních pilotů. Montoya oznámil podpis kontraktu pro sezonu 2005 s McLarenem již v roce 2003 a nekonečné spekulace o tom, zda Ralf Schumacher zůstane či odejde, nebraly konce. Němec však zamířil do Toyoty a Williams si zajistil dva mladé a perspektivní jezdce, Webbera a Buttona. V případě Brita však prohrál stání u komise pro posuzování smluv u FIA, která rozhodla, že stávající kontrakt Buttona s BAR je dosud stále platný. Jméno druhého jezdce je tedy stále ještě otazníkem.
Mladý Brazilec Antonio Pizzonia dostal po vyhazovu z Jaguaru další šanci u Williamsu. Jako testovací jezdec si získal trvalou důvěru stáje a po neúspěchu Geneho zastoupil Ralfa Schumachera ve čtyřech Grand Prix. Ve třech získal po dvou bodech a pouze v Belgii závod pro technickou závadu nedokončil. Za Montoyou skončil vždy ob jednu, respektive dvě pozice. Z GP Belgie odstoupil ze třetí pozice! Se šesti body mu patřilo 15. místo v celkovém hodnocení a v očích odborníků si napravil pošramocenou pověst ze svého působení v Milton Keynes. Statistické údaje: Celkové umístění: 4. Starty: 18 Body: 88 Vítězství: 1 Pódium: 4 Pole Position: 1 Nejrychlejší kolo: 2 Odstoupení: 10
Do světa formule 1 míří další nový tým. Poté, co F1 schválila vstup amerického Cadillacu od sezony 2026, se rýsuje příchod dvanáctého týmu. Projekt, na kterém se podílí i bývalý šéf Aston Martinu a Alpine Otmar Szafnauer, by mohl rozšířit startovní rošt už za tři až čtyři roky. Záda mu kryje dosud neodhalená automobilka, a jak tvrdí Szafnauer, vše je připraveno – chybí jen zelená od vedení šampionátu. Uvedl to server Crash.
Charles Leclerc sice ovládl domácí Velkou cenu Monaka 2024 z pole position, ale Ferrari čelí technickému problému, který podle expertů zůstává nevyjasněný a může ohrozit ambice nejen v letošní sezóně, ale i plány s Lewisem Hamiltonem pro rok 2025.
Lewis Hamilton se podílí jako producent na filmu F1 The Movie, kde Brad Pitt hraje fiktivního jezdce a který kombinuje reálné záběry s hollywoodským příběhem. Snímek míří do kin koncem června a Hamilton už plánuje další projekty.
Andrea Kimi Antonelli po exkluzivní projekci v Monaku sdílel své nadšené první dojmy z připravovaného filmu F1. Režie se ujal Joseph Kosinski a v hlavní roli exceluje Brad Pitt; film slibuje jedinečný pohled do zákulisí motorsportu.
McLaren vede šampionát s Piastrim a Norrisem, ale šéf Zak Brown trvá na rovnosti mezi jezdci, i kdyby to mělo stát titul. „Raději titul ztratíme, než abychom porušili zásady férovosti,“ vzkazuje v době, kdy většina týmů sází na jednoznačnou týmovou hierarchii.
Velká cena Monaka letos poprvé zavádí povinnou dvouzastávkovou strategii, aby podpořila více předjíždění v úzkých uličkách. Tento krok může výrazně zamíchat pořadím, ale stále zůstává otázkou, zda změní tradičně pomalé tempo závodu.
Christian Horner věří, že Red Bull konečně našel správný směr ve vývoji RB21, což by mohlo znamenat konec drobných krizí z posledních závodů. Tým podle něj udělal klíčové kroky, které zlepšily chování vozu i důvěru jezdců.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává před Monakem při zemi a sází na jednoduchost, preciznost a bezchybnou exekuci. „Monako je trať, kde se neodpouští ani centimetr,“ říká s tím, že rozhodovat budou detaily, nikoli riskantní tahy.
Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.