Letošní působení tradiční a přední stáje Formule 1 opět neskončilo titulem, navíc ztráta na Ferrari opět narostla.
Tým Franka Williamse řešil problémy operativně personální změnou na postu technického ředitele. Důvěru dostal mladý Australan Sam Michael, jenž nahradil na této pozici Patricka Heada. Spolumajitel stáje se začal věnovat především koordinaci práce jednotlivých oddělení. Velké změny doznal i monopost. Přední část, nazývaná mroží, byla nahrazena tradičním štíhlým nosem, BMW s postupem sezony přidávalo kilowaty výkonu při udržení obdivuhodné spolehlivosti. Odpovídající výkony a až 4. místo v Poháru konstruktérů ale přinesly až poslední dva podniky osmnáctidílného kalendáře. V předposledním závodě v Suzuce byl navrátivší se Ralf Schumacher druhý a v samém finále při GP Brazílie se tým dočkal i letošního jediného vítězství zásluhou Kolumbijce Montoyi.
BMW Williams však neměl vůbec lehkou sezonu i díky očekávaným změnám na postu závodních pilotů. Montoya oznámil podpis kontraktu pro sezonu 2005 s McLarenem již v roce 2003 a nekonečné spekulace o tom, zda Ralf Schumacher zůstane či odejde, nebraly konce. Němec však zamířil do Toyoty a Williams si zajistil dva mladé a perspektivní jezdce, Webbera a Buttona. V případě Brita však prohrál stání u komise pro posuzování smluv u FIA, která rozhodla, že stávající kontrakt Buttona s BAR je dosud stále platný. Jméno druhého jezdce je tedy stále ještě otazníkem.
Mladý Brazilec Antonio Pizzonia dostal po vyhazovu z Jaguaru další šanci u Williamsu. Jako testovací jezdec si získal trvalou důvěru stáje a po neúspěchu Geneho zastoupil Ralfa Schumachera ve čtyřech Grand Prix. Ve třech získal po dvou bodech a pouze v Belgii závod pro technickou závadu nedokončil. Za Montoyou skončil vždy ob jednu, respektive dvě pozice. Z GP Belgie odstoupil ze třetí pozice! Se šesti body mu patřilo 15. místo v celkovém hodnocení a v očích odborníků si napravil pošramocenou pověst ze svého působení v Milton Keynes. Statistické údaje: Celkové umístění: 4. Starty: 18 Body: 88 Vítězství: 1 Pódium: 4 Pole Position: 1 Nejrychlejší kolo: 2 Odstoupení: 10
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.