Vše zlé je k něčemu dobré a nejlepší tým posledních let dokázal právě letos, v čem je jeho síla.
Když v čele FIATU nahradil zesnulého Umberta Agnelliho prezident Ferrari Luca di Montezemolo, postoupil na jeho místo Jean Todt a přestože se tak stalo v polovině sezony, na výkonech nebyly personální změny vůbec patrné. Tým dokázal i letos, že žádná nepříznivá situace a zdánlivě těžce řešitelné potíže, nemohou zatím rudý expres z Maranella na jeho suverénní cestě zastavit.
Jubilejní 50. monopost Ferrari pro závody Grand Prix s označením F2004 a podpisem Rory Byrne byl představen mezi posledními a nevynikal proti svému předchůdci ničím zvláštním. „Neprovedli jsme žádné radikální změny, ale hloubkové zásahy,“ uvedl Byrne. Nutno uznat, že tyto se skutečně osvědčily a na radikálních změnách neuspěl jak Williams, tak McLaren, soupeři od kterých se útok na pozice Ferrari očekával.
Michael Schumacher překonává ve statistikách už jen sám sebe a nutno přiznat, že stále dokáže motivovat své okolí i sám sebe. Německý pilot byl i letos středobodem stáje a ať už má dánu pozici jedničky týmu smlouvou, znovu dokázal, že na rozdíl od Barrichella dokáže v závodě triumfovat i za ne právě ideálních okolností. Vyhrál 13 z 18 závodů. Jeho fantastickou šňůru 12 vítězství v řadě přerušila pouze kolize s Montoyou v Monaku a daleko před koncem sezony se radoval ze zisku svého 7. titulu mistra světa Formule 1.
Brazilský pilot sliboval i začátkem letošní sezony Michaelovi Schumacherovi s dalším Ferrari souboj o titul, ale znovu i v roce 2004 z toho nic nebylo. Prvního vítězství se dočkal až v 15. Grand Prix Itálie v Monze. Rubens patřil celou sezonu mezi nejrychlejší piloty jak v trénincích, tak v kvalifikacích, ale v závodech hrál znovu jen druhé housle za jedničkou týmu Schumacherem. Titul vicemistra si nicméně plně zasloužil, i když mu k němu velkou měrou dopomohl technický náskok Ferrari. Statistické údaje: Celkové umístění: 1. Starty: 18 Body: 262 Vítězství: 15 Pódium: 29 Pole Position: 12 Nejrychlejší kolo: 14 Odstoupení: 2 Foto: Scuderia Ferrari
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.