Na vině je kvalifikace a brzdy

Todt, Jean
Todt, Jean, foto: Scuderia Ferrari
Daniel Šupa 3. srpna 2004 07:51
Sdílej:

Prezident Ferrari a šéf stáje Scuderia Ferrari Jean Todt vysvětluje malé množství předjíždění.

Francouz ve službách stáje z Maranella připomíná, že pokud startuje z čela roštu nejrychlejší vůz a jezdec, těžko můžeme za normálních okolností očekávat, že ho najednou budou všichni předjíždět. „Chceme-li vidět vzájemné předjíždění, startujme v obráceném pořadí. Viděli bychom sice hodně předjíždění, ale bylo by to poněkud nepřirozené,“ prohlásil k tématu Jean Todt. Mezinárodní automobilová federace se snaží dosáhnout většího množství předjíždění a tím i větší atraktivity pro diváky úpravami předpisů týkajících se pneumatik, snížení účinnosti aerodynamiky a výkonu. Francouz si ale myslí, že potíž je především s brzdami z karbonových vláken. „S těmito brzdami se velice obtížně předjíždí, neboť jezdci mohou brzdit opravdu pozdě a navíc brzdí většina z nich prakticky úplně ve stejném místě.“ Foto: Scuderia Ferrari
Témata:
Stalo se