Jak probíhá příprava pneumatik pro závod a jak funguje spolupráce mezi dodavatelem Michelin a týmy F1?
Fern dále vyzdvihl význam spolupráce s týmem na nastavení zavěšení kol, neboť odklon, sbíhavost kol a tlak v pneumatikách hrají velkou roli pro správnou funkci zvolených pneumatik. Ve čtvrtek pak mechanici Michelinu připravují pneumatiky na disky včetně perfektního vyvážení. Podle pravidel smí tým začít závodní víkend se dvěma typy suchých pneumatik, ale do soboty musí být rozhodnuto, které gumy bude ten který jezdec používat po zbytek víkendu. „V pátek je prioritou správný výběr.“ Jakmile je rozhodnuto, které pneumatiky budou pro zbytek víkendu použity, Fernova úloha spočívá v neustálé kontrole dat, teplot, tlaků a dalších údajů, ze kterých by měl spolu s týmem dosáhnout nejlepšího výkonu pneumatik v souvislosti s měnícími se podmínkami na trati. A jak je to s tajnými daty a možností předávat je mezi konkurenčními týmy používajícími shodné pneumatiky? „Samozřejmě, že máme přístup k datům všech našich týmů, ale jde o data všeobecná, která nesouvisí s monoposty a jejich nastavením. Cokoliv co by mohlo přinést výhodu některému z našich týmů je přísně důvěrné,“ ubezpečuje Andy Fern a dodává, že spolupráce mezi McLarenem a Michelinem je podle něj znamenitá a velmi profesionální. Foto: McLaren Mercedes
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.