Pirelli dodává pneumatiky do F1 už od roku 2011, v rámci víkendu v Monaku potvrdilo, že chce v F1 působit i po vypršení smlouvy - tedy po sezoně 2016. Konkrétně mají Italové zájem dodávat pneumatiky pro sezony 2017 - 2019.
Italský dodavatel 'černého zlata' však bude pokračovat jen za určitých podmínek. Těmi jsou - více testů a lepší podívaná. "Máme v úmyslu zůstat, pokud nás pravidla přesvědčí a pokud náklady budou v rozumné výši," prozradil prezident Pirelli, Marco Tronchetti Provera. "Chceme více testů, abychom mohli dodávat nejlepší možné produkty, které budou budit emoce.
Samozřejmě je hlavní otázka bezpečnosti. Hodně by nám pomohly testy v teplých krajinách jako jsou Bahrajn nebo Abu Zabí. Pokud by testy začínaly až v únoru, pak už je to moc pozdě a teploty by nebyly ideální. Je v zájmu stájí takto testovat." Týmy v rámci Strategické skupiny také navrhly, aby si mohly volně vybrat směs, kterou budou chtít pro daný víkend použít.
To se však Tronchetti Proverovi nelíbí: "To se určitě nestane. Musíme garantovat dobrou kvalitu produktů. Výběr by měl zůstat naší odpovědností, nakonec jde o to použít ty nejlepší možné pneumatiky. My víme, které pneumatiky jsou pro daný okruh spolehlivé."
Pirelli je otevřené novým výzvám, ale chce víc testů (foto: Pirelli)
Ital je naopak nakloněný zvětšení pneumatik: "Ve čtvrtek jsme nasadili 18' pneumatiky na vůz GP2. Jsme schopni vyvinout i 20' pneumatiky, to pro nás není problém. Technologie pneumatik je založená na materiálu a struktuře, ale jestli jde o 13', 15' nebo 18', to už pro nás nehraje zásadní roli."
Michelin se nechal slyšet, že kdyby do F1 vstoupil, tak by chtěl, aby pneumatiky měly větší výdrž. Pirelli teď kontruje, že pokud bude taková poptávka, tak není problém je vyrobit: "Jsme připraveni to [vstup Michelinu] příjmout. Stejně tak jsme připraveni, že budeme jediným dodavatelem. Výběr necháváme na FIA.
Z technologického hlediska by bylo jednodušší dělat pneumatiky s větší výdrží. Můžeme vytvořit gumy, které vydrží 10, 20 nebo 30 kol. Je to dobrá výzva." My jen dodejme, že proti "válce pneumatikářů" jsou týmy - více zde.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.