Pirelli dodává pneumatiky do F1 už od roku 2011, v rámci víkendu v Monaku potvrdilo, že chce v F1 působit i po vypršení smlouvy - tedy po sezoně 2016. Konkrétně mají Italové zájem dodávat pneumatiky pro sezony 2017 - 2019.
Italský dodavatel 'černého zlata' však bude pokračovat jen za určitých podmínek. Těmi jsou - více testů a lepší podívaná. "Máme v úmyslu zůstat, pokud nás pravidla přesvědčí a pokud náklady budou v rozumné výši," prozradil prezident Pirelli, Marco Tronchetti Provera. "Chceme více testů, abychom mohli dodávat nejlepší možné produkty, které budou budit emoce.
Samozřejmě je hlavní otázka bezpečnosti. Hodně by nám pomohly testy v teplých krajinách jako jsou Bahrajn nebo Abu Zabí. Pokud by testy začínaly až v únoru, pak už je to moc pozdě a teploty by nebyly ideální. Je v zájmu stájí takto testovat." Týmy v rámci Strategické skupiny také navrhly, aby si mohly volně vybrat směs, kterou budou chtít pro daný víkend použít.
To se však Tronchetti Proverovi nelíbí: "To se určitě nestane. Musíme garantovat dobrou kvalitu produktů. Výběr by měl zůstat naší odpovědností, nakonec jde o to použít ty nejlepší možné pneumatiky. My víme, které pneumatiky jsou pro daný okruh spolehlivé."
Pirelli je otevřené novým výzvám, ale chce víc testů (foto: Pirelli)
Ital je naopak nakloněný zvětšení pneumatik: "Ve čtvrtek jsme nasadili 18' pneumatiky na vůz GP2. Jsme schopni vyvinout i 20' pneumatiky, to pro nás není problém. Technologie pneumatik je založená na materiálu a struktuře, ale jestli jde o 13', 15' nebo 18', to už pro nás nehraje zásadní roli."
Michelin se nechal slyšet, že kdyby do F1 vstoupil, tak by chtěl, aby pneumatiky měly větší výdrž. Pirelli teď kontruje, že pokud bude taková poptávka, tak není problém je vyrobit: "Jsme připraveni to [vstup Michelinu] příjmout. Stejně tak jsme připraveni, že budeme jediným dodavatelem. Výběr necháváme na FIA.
Z technologického hlediska by bylo jednodušší dělat pneumatiky s větší výdrží. Můžeme vytvořit gumy, které vydrží 10, 20 nebo 30 kol. Je to dobrá výzva." My jen dodejme, že proti "válce pneumatikářů" jsou týmy - více zde.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.