Pirelli dodává pneumatiky do F1 už od roku 2011, v rámci víkendu v Monaku potvrdilo, že chce v F1 působit i po vypršení smlouvy - tedy po sezoně 2016. Konkrétně mají Italové zájem dodávat pneumatiky pro sezony 2017 - 2019.
Italský dodavatel 'černého zlata' však bude pokračovat jen za určitých podmínek. Těmi jsou - více testů a lepší podívaná. "Máme v úmyslu zůstat, pokud nás pravidla přesvědčí a pokud náklady budou v rozumné výši," prozradil prezident Pirelli, Marco Tronchetti Provera. "Chceme více testů, abychom mohli dodávat nejlepší možné produkty, které budou budit emoce.
Samozřejmě je hlavní otázka bezpečnosti. Hodně by nám pomohly testy v teplých krajinách jako jsou Bahrajn nebo Abu Zabí. Pokud by testy začínaly až v únoru, pak už je to moc pozdě a teploty by nebyly ideální. Je v zájmu stájí takto testovat." Týmy v rámci Strategické skupiny také navrhly, aby si mohly volně vybrat směs, kterou budou chtít pro daný víkend použít.
To se však Tronchetti Proverovi nelíbí: "To se určitě nestane. Musíme garantovat dobrou kvalitu produktů. Výběr by měl zůstat naší odpovědností, nakonec jde o to použít ty nejlepší možné pneumatiky. My víme, které pneumatiky jsou pro daný okruh spolehlivé."
Pirelli je otevřené novým výzvám, ale chce víc testů (foto: Pirelli)
Ital je naopak nakloněný zvětšení pneumatik: "Ve čtvrtek jsme nasadili 18' pneumatiky na vůz GP2. Jsme schopni vyvinout i 20' pneumatiky, to pro nás není problém. Technologie pneumatik je založená na materiálu a struktuře, ale jestli jde o 13', 15' nebo 18', to už pro nás nehraje zásadní roli."
Michelin se nechal slyšet, že kdyby do F1 vstoupil, tak by chtěl, aby pneumatiky měly větší výdrž. Pirelli teď kontruje, že pokud bude taková poptávka, tak není problém je vyrobit: "Jsme připraveni to [vstup Michelinu] příjmout. Stejně tak jsme připraveni, že budeme jediným dodavatelem. Výběr necháváme na FIA.
Z technologického hlediska by bylo jednodušší dělat pneumatiky s větší výdrží. Můžeme vytvořit gumy, které vydrží 10, 20 nebo 30 kol. Je to dobrá výzva." My jen dodejme, že proti "válce pneumatikářů" jsou týmy - více zde.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.