Už po prvním pátečním volném tréninku se FIA podívala na zoubek několika monopostům, zda splňují nové směrnice ohledně palivového systému.
Ve Španělsku vydala FIA novou technickou direktivu, aby zabránila týmům porušovat pravidla ohledně maximálního průtoku paliva. Je možné, že některé týmy dokázaly dostávat do motoru palivo, když nebyl přidáván plyn, a toto palivo bylo následně při akceleraci spalováno, což navyšovalo výkon.
FIA si proto vyhradila právo na pečlivou prohlídku palivových systémů. A už po prvním tréninku si zkontrolovala motory od Mercedesu, Renaultu, Ferrari i Hondy. Pokaždé v jednom voze. Takže monoposty Lewise Hamiltona, Daniela Ricciarda, Sebastiana Vettela a Fernanda Alonsa musely jít na prohlídku. A výsledek?
Žádný palivový systém nebyl proti pravidlům, což potvrdil technický delegát FIA, Jo Bauer pro motorsport.com: "Kontroly neprokázaly nic proti pravidlům, takže vzhledem k technickým regilím je vše v pořádku." To ale není konec, FIA si může na další monoposty posvítit po kvalifikaci nebo po závodě. Navíc stále monitoruje tlak paliva ve všech vozech.
Vůz Lewise Hamiltona prošel kontrolou bez problémů (foto: Daimler AG)
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.