F1 je na hraně toho, aby opět zavedla vozy, které budou po jezdcích vyžadovat odvahu. Tím by významnější roli začal opět sehrávat talent, míní Sebastian Vettel.
Techničtí ředitelé začli v Monaku diskutovat nad konkrétní podobou pravidel, jejímž výsledkem by měly být vozy rychlejší až o 5 vteřin na kolo, než jsou současné monoposty. Vettel tyto snahy jenom vítá a přál by si příchod vozů, které by představovaly větší výzvu. "Jsem hodně ze staré školy. Moc rád bych měl mnohem větší motory, nevím jestli s turbem nebo bez něj, větší pneumatiky...
Tím bychom měli lepší přilnavost a auta by byla celkově o hodně rychlejší. Když jsem jel poprvé s F1, tak jsem byl, upřímně řečeno, vystrašen. Myslím, že teď už takový dojem nemáte. Krok z GP2 do F1 už není tak velký. Jasně, pořád je jízda na hraně obtížná, ale v dřívějších letech to chtělo větší k****. To je něco, co by ocenili jezdci i diváci."
F1 je přetechnizovanáPodle jezdce Ferrari F1 kladla v předchozích letech až moc velký důraz na oblast motorů a moc málý důraz na schopnosti jezdce v kokpitu. "Řízení by stále mělo být to hlavní. Myslím, že se v předchozím období hodně debatovalo o tom, jak vozy zpomalit.
Auta by měla zrychlit tak, aby z nich šel strach (foto: Scuderia Ferrari)
Ale nakonec tady hledáme toho nejrychlejšího jezdce. A také by se neměl měnit princip tohoto sportu. To znamená, že nejrychlejší jezdec by měl vyhrávat," říká pro server 'motorsport.com'.
Vettel doufá, že fanoušci souhlasíZe své pozice ředitele Grand Prix Drivers' Association (GPDA) uvádí průzkum mezi diváky - z něj by se, dle názoru Sebastiana, mělo ukázat, že i diváci podporují tento názor. Šéfové sportu by tak měli dostat jasnější názor na to, co je třeba udělat, aby byla F1 opět atraktivnější.
"Myslím, že v posledním roce a půl zde panovala nejistota ohledně toho, co se lidem líbí a co ne, protože dost často čtete názory pouze jednotlivců. Bohůžel v F1 je to většinou o tom, co chtějí vidět jednotlivci, kteří z toho pak mají prospěch. Průzkum mezi fanoušky je absolutně nezávislý a je to opravdu příležitost pro fanoušky vyjádřit svůj názor, zjistíme tak, co opravdu chtějí."
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.