F1 je na hraně toho, aby opět zavedla vozy, které budou po jezdcích vyžadovat odvahu. Tím by významnější roli začal opět sehrávat talent, míní Sebastian Vettel.
Techničtí ředitelé začli v Monaku diskutovat nad konkrétní podobou pravidel, jejímž výsledkem by měly být vozy rychlejší až o 5 vteřin na kolo, než jsou současné monoposty. Vettel tyto snahy jenom vítá a přál by si příchod vozů, které by představovaly větší výzvu. "Jsem hodně ze staré školy. Moc rád bych měl mnohem větší motory, nevím jestli s turbem nebo bez něj, větší pneumatiky...
Tím bychom měli lepší přilnavost a auta by byla celkově o hodně rychlejší. Když jsem jel poprvé s F1, tak jsem byl, upřímně řečeno, vystrašen. Myslím, že teď už takový dojem nemáte. Krok z GP2 do F1 už není tak velký. Jasně, pořád je jízda na hraně obtížná, ale v dřívějších letech to chtělo větší k****. To je něco, co by ocenili jezdci i diváci."
F1 je přetechnizovanáPodle jezdce Ferrari F1 kladla v předchozích letech až moc velký důraz na oblast motorů a moc málý důraz na schopnosti jezdce v kokpitu. "Řízení by stále mělo být to hlavní. Myslím, že se v předchozím období hodně debatovalo o tom, jak vozy zpomalit.
Auta by měla zrychlit tak, aby z nich šel strach (foto: Scuderia Ferrari)
Ale nakonec tady hledáme toho nejrychlejšího jezdce. A také by se neměl měnit princip tohoto sportu. To znamená, že nejrychlejší jezdec by měl vyhrávat," říká pro server 'motorsport.com'.
Vettel doufá, že fanoušci souhlasíZe své pozice ředitele Grand Prix Drivers' Association (GPDA) uvádí průzkum mezi diváky - z něj by se, dle názoru Sebastiana, mělo ukázat, že i diváci podporují tento názor. Šéfové sportu by tak měli dostat jasnější názor na to, co je třeba udělat, aby byla F1 opět atraktivnější.
"Myslím, že v posledním roce a půl zde panovala nejistota ohledně toho, co se lidem líbí a co ne, protože dost často čtete názory pouze jednotlivců. Bohůžel v F1 je to většinou o tom, co chtějí vidět jednotlivci, kteří z toho pak mají prospěch. Průzkum mezi fanoušky je absolutně nezávislý a je to opravdu příležitost pro fanoušky vyjádřit svůj názor, zjistíme tak, co opravdu chtějí."
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.
Sezóna Formule 1 konečně odstartovala v Melbourne, kde Velká cena Austrálie slibuje napínavý souboj. Odborníci se pokusili předpovědět, kdo má největší šanci na vítězství v úvodním závodě roku.
Lando Norris si v samotném závěru prvního tréninku při startu sezóny F1 2025 v Melbourne zajistil nejrychlejší čas a odsunul Carlose Sainze na druhou příčku. Lewis Hamilton se ve svém debutu za Ferrari musel spokojit až s 12. místem.
Oficiální trailer k dlouho očekávanému filmu "F1", ve kterém si Brad Pitt zahraje hlavní roli, byl konečně zveřejněn. Trailer byl vydán ve spolupráci Apple TV, Warner Bros a Formule 1.
Zimní přestávka je za námi a první trénink na Velkou cenu Austrálie začíná už za pár hodin. Předtím ale Formule 1 stihla naladit fanoušky novou znělkou k letošnímu 75. ročníku mistrovství světa.
Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lando Norris má před sebou největší výzvu kariéry – boj o titul mistra světa F1 v roce 2025. Přesto zůstává opatrný a své šance hodnotí s rozvahou.
Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.