Včera se v Monaku hovořilo o vstupu dalšího dodavatele pneumatik poté, co svůj zájem projevil Michelin. Týmy jsou však jednoznačně proti válce pneumatikářů v F1.
"Já jen doufám, že k žádné válce pneumatik nedojde, tedy že nepřijde žádný další výrobce pneumatik, protože by to znamenalo, že by dva týmy dostávaly dobré pneumatiky a zbytek zkrátka takové šmejdy, protože tak to bylo dříve, když zde působil Michelin," uvádí Franz Tost, šéf Toro Rosso.
"Renault a Alonso mají dobré vzpomínky a Bridgestone s Ferrari, proto byl Michael tak úspěšný, je to jeden z těch důvodů, ne? Pokud by se to vrátilo, šlo by o ten stejný příběh: dva výrobci pneumatik - dva týmy, které by dostávaly dobré pneumatiky; tři výrobci pneumatik - tři týmy - a zbytek by zkrátka dostával to, co se ostatním nelíbí.
Znamená to, že celé soutěžení by vedlo úplně jiným směrem. Po současné Formuli 1 pohonných jednotek bychom měli Formuli 1 pneumatik. Jakmile se stabilizují pohonné jednotky, pak můžeme otevřít další problém," vysvětluje Tost.
"Myslím, že to Franz krásně shrnul," pokračuje šéf Red Bullu Christian Horner. "Jeden výrobce pneumatik znamená rovnost pro všechny týmy. Myslím, že v dobách válek pneumatik se pak úsilí soustředí do vedení a nezměrně to zvyšuje náklady, protože musíte vyvíjet své auto kolem určitých pneumatik."
Pirelli dnes předvedlo 18" pneumatiky na voze GP2,s kterým ujel 2 kola Martin Brundle (foto: Pirelli)
"Proto je to podle mě úspěšné mít stejné pneumatiky, což je také jeden z důvodů, proč Red Bull mohl dosahovat takových úspěchů jakožto nezávislý tým. K tomu by zřejmě nedocházelo, pokud bychom měli otevřenou soutěž výrobců pneumatik," tvrdí Horner.
S těmito názory souhlasí i sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff: "My [Franz a já] jsme oba Rakušané, proto používáme stejná slova."
A zástupce šéfa Force Indie, Rob Fernley, dodává: "Ano, pokud mám uvést ty pozitivní věci, které F1 udělala dobře, pak si myslím, že volba jediného dodavatele pneumatik je jednou z těch věcí, které provedla výborně a které bychom neměli měnit."
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.