Včera se v Monaku hovořilo o vstupu dalšího dodavatele pneumatik poté, co svůj zájem projevil Michelin. Týmy jsou však jednoznačně proti válce pneumatikářů v F1.
"Já jen doufám, že k žádné válce pneumatik nedojde, tedy že nepřijde žádný další výrobce pneumatik, protože by to znamenalo, že by dva týmy dostávaly dobré pneumatiky a zbytek zkrátka takové šmejdy, protože tak to bylo dříve, když zde působil Michelin," uvádí Franz Tost, šéf Toro Rosso.
"Renault a Alonso mají dobré vzpomínky a Bridgestone s Ferrari, proto byl Michael tak úspěšný, je to jeden z těch důvodů, ne? Pokud by se to vrátilo, šlo by o ten stejný příběh: dva výrobci pneumatik - dva týmy, které by dostávaly dobré pneumatiky; tři výrobci pneumatik - tři týmy - a zbytek by zkrátka dostával to, co se ostatním nelíbí.
Znamená to, že celé soutěžení by vedlo úplně jiným směrem. Po současné Formuli 1 pohonných jednotek bychom měli Formuli 1 pneumatik. Jakmile se stabilizují pohonné jednotky, pak můžeme otevřít další problém," vysvětluje Tost.
"Myslím, že to Franz krásně shrnul," pokračuje šéf Red Bullu Christian Horner. "Jeden výrobce pneumatik znamená rovnost pro všechny týmy. Myslím, že v dobách válek pneumatik se pak úsilí soustředí do vedení a nezměrně to zvyšuje náklady, protože musíte vyvíjet své auto kolem určitých pneumatik."
Pirelli dnes předvedlo 18" pneumatiky na voze GP2,s kterým ujel 2 kola Martin Brundle (foto: Pirelli)
"Proto je to podle mě úspěšné mít stejné pneumatiky, což je také jeden z důvodů, proč Red Bull mohl dosahovat takových úspěchů jakožto nezávislý tým. K tomu by zřejmě nedocházelo, pokud bychom měli otevřenou soutěž výrobců pneumatik," tvrdí Horner.
S těmito názory souhlasí i sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff: "My [Franz a já] jsme oba Rakušané, proto používáme stejná slova."
A zástupce šéfa Force Indie, Rob Fernley, dodává: "Ano, pokud mám uvést ty pozitivní věci, které F1 udělala dobře, pak si myslím, že volba jediného dodavatele pneumatik je jednou z těch věcí, které provedla výborně a které bychom neměli měnit."
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.