Včera se v Monaku hovořilo o vstupu dalšího dodavatele pneumatik poté, co svůj zájem projevil Michelin. Týmy jsou však jednoznačně proti válce pneumatikářů v F1.
"Já jen doufám, že k žádné válce pneumatik nedojde, tedy že nepřijde žádný další výrobce pneumatik, protože by to znamenalo, že by dva týmy dostávaly dobré pneumatiky a zbytek zkrátka takové šmejdy, protože tak to bylo dříve, když zde působil Michelin," uvádí Franz Tost, šéf Toro Rosso.
"Renault a Alonso mají dobré vzpomínky a Bridgestone s Ferrari, proto byl Michael tak úspěšný, je to jeden z těch důvodů, ne? Pokud by se to vrátilo, šlo by o ten stejný příběh: dva výrobci pneumatik - dva týmy, které by dostávaly dobré pneumatiky; tři výrobci pneumatik - tři týmy - a zbytek by zkrátka dostával to, co se ostatním nelíbí.
Znamená to, že celé soutěžení by vedlo úplně jiným směrem. Po současné Formuli 1 pohonných jednotek bychom měli Formuli 1 pneumatik. Jakmile se stabilizují pohonné jednotky, pak můžeme otevřít další problém," vysvětluje Tost.
"Myslím, že to Franz krásně shrnul," pokračuje šéf Red Bullu Christian Horner. "Jeden výrobce pneumatik znamená rovnost pro všechny týmy. Myslím, že v dobách válek pneumatik se pak úsilí soustředí do vedení a nezměrně to zvyšuje náklady, protože musíte vyvíjet své auto kolem určitých pneumatik."
Pirelli dnes předvedlo 18" pneumatiky na voze GP2,s kterým ujel 2 kola Martin Brundle (foto: Pirelli)
"Proto je to podle mě úspěšné mít stejné pneumatiky, což je také jeden z důvodů, proč Red Bull mohl dosahovat takových úspěchů jakožto nezávislý tým. K tomu by zřejmě nedocházelo, pokud bychom měli otevřenou soutěž výrobců pneumatik," tvrdí Horner.
S těmito názory souhlasí i sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff: "My [Franz a já] jsme oba Rakušané, proto používáme stejná slova."
A zástupce šéfa Force Indie, Rob Fernley, dodává: "Ano, pokud mám uvést ty pozitivní věci, které F1 udělala dobře, pak si myslím, že volba jediného dodavatele pneumatik je jednou z těch věcí, které provedla výborně a které bychom neměli měnit."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.