Honda přijela do Monaka s vylepšeným softwarem své pohonné jednotky, který by měl pomoci zlepšit její ovladatelnost. Celý svůj program s McLarenem včera projít kvůli dešti nestihla.
Jenson Button v Barceloně kvůli ovladatelnosti motoru s nadsázkou prohlásil, že zažil "30 nejděsivějších kol své kariéry." Hondě při testech po závodě úspěšně na problému zapracovala: "Mezi testem v Barceloně minulý týden a začátkem Velké ceny Monaka jsme se soustředili na zlepšení dat ovladatelnosti pohonné jednotky," prohlásil Jasuhisa Araj, sportovní ředitel Hondy.
Včera ji postihly další problémy se spolehlivostí - Button v prvním tréninku hodinu stál a ve druhém měl zase potíže s teplotou brzd, což zkrátilo i jeho odpolední jízdy. Program Hondy narušilo také počasí, takže svůj čtvrteční plán nenaplnila.
"Dnešním plánem bylo využít dva tréninky pro testování posilování výkonu a odezvy škrticí klapky na výstupní výkon, ale žel jsme program kvůli mokrým podmínkám druhého tréninku nemohli dokončit. Sobotní třetí trénink teď bude velmi rušnou a důležitou částí, kdy plánujeme otestovat zbývající položky," prozrazuje Araj.
Button byl sice po testu s vyřešení potíží velmi spokojený a znovu nabyl důvěru v auto, před sobotní odpolední částí v Monte Carlu ale Honda plánuje další pokrok: "Pokud jde o kvalifikaci, máme za cíl zlepšit ovladatelnost v pomalých až středních rychlostech, aby ještě více odpovídala okruhu. Čas je klíčový, proto uděláme maximum."
Technici Hondy zkoumají svou pohonnou jednotku (foto: Honda Racing F1)
Slibné časy včera dosahoval Fernando Alonso, který si myslí, že by o víkendu mohli získat s McLarenem první body. V prvním tréninku ztratil na Hamiltona sekundu a skončil jedenáctý, ve druhém si o další tři příčky polepšil.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.