Honda přijela do Monaka s vylepšeným softwarem své pohonné jednotky, který by měl pomoci zlepšit její ovladatelnost. Celý svůj program s McLarenem včera projít kvůli dešti nestihla.
Jenson Button v Barceloně kvůli ovladatelnosti motoru s nadsázkou prohlásil, že zažil "30 nejděsivějších kol své kariéry." Hondě při testech po závodě úspěšně na problému zapracovala: "Mezi testem v Barceloně minulý týden a začátkem Velké ceny Monaka jsme se soustředili na zlepšení dat ovladatelnosti pohonné jednotky," prohlásil Jasuhisa Araj, sportovní ředitel Hondy.
Včera ji postihly další problémy se spolehlivostí - Button v prvním tréninku hodinu stál a ve druhém měl zase potíže s teplotou brzd, což zkrátilo i jeho odpolední jízdy. Program Hondy narušilo také počasí, takže svůj čtvrteční plán nenaplnila.
"Dnešním plánem bylo využít dva tréninky pro testování posilování výkonu a odezvy škrticí klapky na výstupní výkon, ale žel jsme program kvůli mokrým podmínkám druhého tréninku nemohli dokončit. Sobotní třetí trénink teď bude velmi rušnou a důležitou částí, kdy plánujeme otestovat zbývající položky," prozrazuje Araj.
Button byl sice po testu s vyřešení potíží velmi spokojený a znovu nabyl důvěru v auto, před sobotní odpolední částí v Monte Carlu ale Honda plánuje další pokrok: "Pokud jde o kvalifikaci, máme za cíl zlepšit ovladatelnost v pomalých až středních rychlostech, aby ještě více odpovídala okruhu. Čas je klíčový, proto uděláme maximum."
Technici Hondy zkoumají svou pohonnou jednotku (foto: Honda Racing F1)
Slibné časy včera dosahoval Fernando Alonso, který si myslí, že by o víkendu mohli získat s McLarenem první body. V prvním tréninku ztratil na Hamiltona sekundu a skončil jedenáctý, ve druhém si o další tři příčky polepšil.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.