Zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley tvrdí, že týmy by neměly rozhodovat o budoucnosti Formule 1 a určovat její pravidla. Strategická skupina podle něj neplní svůj účel a její poslední schůzka nebyla konstruktivní, jak tvrdí zástupci velkých stájí.
Strategická skupina F1 minulý týden v Londýně přišla s návrhy na radikální změny v F1, které by měly zrychlit monoposty o 5 - 6 sekund na kolo, a souhlasila i s návratem tankování. Šéfové Mercedesu a Red Bullu uvedli, že šlo o "produktivní" a "pozitivní" jednání. Realita ale podle Fernleyho byla jiná: "Musel jsem být na jiné schůzce. Podle mě vůbec nešlo o dobrou schůzku."
"Nemyslím si, že se Strategická skupina hodí pro daný účel. Osm měsíců až dva roky z ní nic nevzešlo. V předchozích dnech jsme přesně věděli, kam se ubíráme. Nemyslím si, že by týmy měly rozhodovat o směřování F1 - jim by mělo být řečeno, kam F1 směřuje. Nemyslím si, že by kdykoliv měla svůj den. Tečka," ostře kritizuje zástupce Force Indie.
Šéf Red Bullu Christian Horner souhlasil s tím, že strategická skupina doposud moc produktivní nebyla, podle něj ale má své místo: "Jediná věc, na které se Strategická skupina jednomyslně shodla, bylo zabránění pilotům, aby měnili své přilby. Jde o úspěch skupiny? Moc ne. Stojí za něco? Zřejmě ano."
Bob Fernley zkritizoval systém F1, kdy se její pravidla snaží určovattýmy s protichůdnými zájmy (foto: Sahara Force India)
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.