Zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley tvrdí, že týmy by neměly rozhodovat o budoucnosti Formule 1 a určovat její pravidla. Strategická skupina podle něj neplní svůj účel a její poslední schůzka nebyla konstruktivní, jak tvrdí zástupci velkých stájí.
Strategická skupina F1 minulý týden v Londýně přišla s návrhy na radikální změny v F1, které by měly zrychlit monoposty o 5 - 6 sekund na kolo, a souhlasila i s návratem tankování. Šéfové Mercedesu a Red Bullu uvedli, že šlo o "produktivní" a "pozitivní" jednání. Realita ale podle Fernleyho byla jiná: "Musel jsem být na jiné schůzce. Podle mě vůbec nešlo o dobrou schůzku."
"Nemyslím si, že se Strategická skupina hodí pro daný účel. Osm měsíců až dva roky z ní nic nevzešlo. V předchozích dnech jsme přesně věděli, kam se ubíráme. Nemyslím si, že by týmy měly rozhodovat o směřování F1 - jim by mělo být řečeno, kam F1 směřuje. Nemyslím si, že by kdykoliv měla svůj den. Tečka," ostře kritizuje zástupce Force Indie.
Šéf Red Bullu Christian Horner souhlasil s tím, že strategická skupina doposud moc produktivní nebyla, podle něj ale má své místo: "Jediná věc, na které se Strategická skupina jednomyslně shodla, bylo zabránění pilotům, aby měnili své přilby. Jde o úspěch skupiny? Moc ne. Stojí za něco? Zřejmě ano."
Bob Fernley zkritizoval systém F1, kdy se její pravidla snaží určovattýmy s protichůdnými zájmy (foto: Sahara Force India)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.