Fernando Alonso na základě předložených změn Strategickou skupinou F1 předpokládá, že se královská disciplína motorsportu v posledních letech ubírala špatným směrem.
Strategická skupina F1 na svém posledním zasedání přišla s celou řadou návrhů pro sezónu 2017 včetně změn dramatických změn vzhledu, širších kol či návratu tankování, což by mělo vozy zrychlit až o 6 sekund na kolo (psali jsme zde).
"Myslím, že pokud se návrhy realizují, pak budeme mít podobná pravidla, jako před sedmi či osmi lety. To znamená, že v posledních čtyřech či pěti letech se ubíráme špatným směrem," říká Alonso, o čemž podle něj také "vypovídají tribuny."
F1 už není náročná ani pro jezdce: "Auta bývala o osm sekund rychlejší. V Malajsii jsme letos s inženýry provedli výpočet, podle kterého by letošní vítěz byl o šest kol pomalejší než vítěz Malajsie v roce 2006 - šestkrát by byl předjet o kolo.
Když tedy jste o šest nebo sedm minut v závodě nebo osm sekund na kolo rychlejší než tohle letošní auto, pak je to velmi náročné fyzicky i duševně. Vše se tlačilo na limit," pokračuje španělský pilot.
Jak vnímá návrh na znovuzavedení tankování v závodech? "Možná to otevře nějaký druh strategické představy, který by vám mohl v některých závodech pomoci. Pokud si můžete vybrat, s jakým množstvím paliva odstartujete první stint, pak jde o věci, které v minulosti pomáhaly."
Fernando Alonso se svými fanoušky (foto: Honda Racing F1)
"Vzpomínám si, jak jsem získal některá vítězství v kvalifikaci v roce 2003 s polovičním množstvím paliva než ostatní s tím, že pak v závodě uvidíte, k čemu dojde. Ale prvních 10 kol závodu vedete skupinu a může pršet, může vyjet safety car, může se stát mnoho věcí, které vám mohou víkend změnit.
Pokud ne, když mi teď dáte papír, tak vám nakreslím startovní rošt zde, v Kanadě a v Rakousku - a spletu se v jednom nebo ve dvou místech. To je to, co fanoušci nyní nevítají," dodává pilot McLarenu, který během víkendu v Monaku očekává boj o své letošní první body.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.