Fernando Alonso na základě předložených změn Strategickou skupinou F1 předpokládá, že se královská disciplína motorsportu v posledních letech ubírala špatným směrem.
Strategická skupina F1 na svém posledním zasedání přišla s celou řadou návrhů pro sezónu 2017 včetně změn dramatických změn vzhledu, širších kol či návratu tankování, což by mělo vozy zrychlit až o 6 sekund na kolo (psali jsme zde).
"Myslím, že pokud se návrhy realizují, pak budeme mít podobná pravidla, jako před sedmi či osmi lety. To znamená, že v posledních čtyřech či pěti letech se ubíráme špatným směrem," říká Alonso, o čemž podle něj také "vypovídají tribuny."
F1 už není náročná ani pro jezdce: "Auta bývala o osm sekund rychlejší. V Malajsii jsme letos s inženýry provedli výpočet, podle kterého by letošní vítěz byl o šest kol pomalejší než vítěz Malajsie v roce 2006 - šestkrát by byl předjet o kolo.
Když tedy jste o šest nebo sedm minut v závodě nebo osm sekund na kolo rychlejší než tohle letošní auto, pak je to velmi náročné fyzicky i duševně. Vše se tlačilo na limit," pokračuje španělský pilot.
Jak vnímá návrh na znovuzavedení tankování v závodech? "Možná to otevře nějaký druh strategické představy, který by vám mohl v některých závodech pomoci. Pokud si můžete vybrat, s jakým množstvím paliva odstartujete první stint, pak jde o věci, které v minulosti pomáhaly."
Fernando Alonso se svými fanoušky (foto: Honda Racing F1)
"Vzpomínám si, jak jsem získal některá vítězství v kvalifikaci v roce 2003 s polovičním množstvím paliva než ostatní s tím, že pak v závodě uvidíte, k čemu dojde. Ale prvních 10 kol závodu vedete skupinu a může pršet, může vyjet safety car, může se stát mnoho věcí, které vám mohou víkend změnit.
Pokud ne, když mi teď dáte papír, tak vám nakreslím startovní rošt zde, v Kanadě a v Rakousku - a spletu se v jednom nebo ve dvou místech. To je to, co fanoušci nyní nevítají," dodává pilot McLarenu, který během víkendu v Monaku očekává boj o své letošní první body.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.