Fernando Alonso na základě předložených změn Strategickou skupinou F1 předpokládá, že se královská disciplína motorsportu v posledních letech ubírala špatným směrem.
Strategická skupina F1 na svém posledním zasedání přišla s celou řadou návrhů pro sezónu 2017 včetně změn dramatických změn vzhledu, širších kol či návratu tankování, což by mělo vozy zrychlit až o 6 sekund na kolo (psali jsme zde).
"Myslím, že pokud se návrhy realizují, pak budeme mít podobná pravidla, jako před sedmi či osmi lety. To znamená, že v posledních čtyřech či pěti letech se ubíráme špatným směrem," říká Alonso, o čemž podle něj také "vypovídají tribuny."
F1 už není náročná ani pro jezdce: "Auta bývala o osm sekund rychlejší. V Malajsii jsme letos s inženýry provedli výpočet, podle kterého by letošní vítěz byl o šest kol pomalejší než vítěz Malajsie v roce 2006 - šestkrát by byl předjet o kolo.
Když tedy jste o šest nebo sedm minut v závodě nebo osm sekund na kolo rychlejší než tohle letošní auto, pak je to velmi náročné fyzicky i duševně. Vše se tlačilo na limit," pokračuje španělský pilot.
Jak vnímá návrh na znovuzavedení tankování v závodech? "Možná to otevře nějaký druh strategické představy, který by vám mohl v některých závodech pomoci. Pokud si můžete vybrat, s jakým množstvím paliva odstartujete první stint, pak jde o věci, které v minulosti pomáhaly."
Fernando Alonso se svými fanoušky (foto: Honda Racing F1)
"Vzpomínám si, jak jsem získal některá vítězství v kvalifikaci v roce 2003 s polovičním množstvím paliva než ostatní s tím, že pak v závodě uvidíte, k čemu dojde. Ale prvních 10 kol závodu vedete skupinu a může pršet, může vyjet safety car, může se stát mnoho věcí, které vám mohou víkend změnit.
Pokud ne, když mi teď dáte papír, tak vám nakreslím startovní rošt zde, v Kanadě a v Rakousku - a spletu se v jednom nebo ve dvou místech. To je to, co fanoušci nyní nevítají," dodává pilot McLarenu, který během víkendu v Monaku očekává boj o své letošní první body.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.