Fernando Alonso na základě předložených změn Strategickou skupinou F1 předpokládá, že se královská disciplína motorsportu v posledních letech ubírala špatným směrem.
Strategická skupina F1 na svém posledním zasedání přišla s celou řadou návrhů pro sezónu 2017 včetně změn dramatických změn vzhledu, širších kol či návratu tankování, což by mělo vozy zrychlit až o 6 sekund na kolo (psali jsme zde).
"Myslím, že pokud se návrhy realizují, pak budeme mít podobná pravidla, jako před sedmi či osmi lety. To znamená, že v posledních čtyřech či pěti letech se ubíráme špatným směrem," říká Alonso, o čemž podle něj také "vypovídají tribuny."
F1 už není náročná ani pro jezdce: "Auta bývala o osm sekund rychlejší. V Malajsii jsme letos s inženýry provedli výpočet, podle kterého by letošní vítěz byl o šest kol pomalejší než vítěz Malajsie v roce 2006 - šestkrát by byl předjet o kolo.
Když tedy jste o šest nebo sedm minut v závodě nebo osm sekund na kolo rychlejší než tohle letošní auto, pak je to velmi náročné fyzicky i duševně. Vše se tlačilo na limit," pokračuje španělský pilot.
Jak vnímá návrh na znovuzavedení tankování v závodech? "Možná to otevře nějaký druh strategické představy, který by vám mohl v některých závodech pomoci. Pokud si můžete vybrat, s jakým množstvím paliva odstartujete první stint, pak jde o věci, které v minulosti pomáhaly."
Fernando Alonso se svými fanoušky (foto: Honda Racing F1)
"Vzpomínám si, jak jsem získal některá vítězství v kvalifikaci v roce 2003 s polovičním množstvím paliva než ostatní s tím, že pak v závodě uvidíte, k čemu dojde. Ale prvních 10 kol závodu vedete skupinu a může pršet, může vyjet safety car, může se stát mnoho věcí, které vám mohou víkend změnit.
Pokud ne, když mi teď dáte papír, tak vám nakreslím startovní rošt zde, v Kanadě a v Rakousku - a spletu se v jednom nebo ve dvou místech. To je to, co fanoušci nyní nevítají," dodává pilot McLarenu, který během víkendu v Monaku očekává boj o své letošní první body.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.