Romain Grosjean bude muset v Monaku měnit převodovku, za což obdrží trest v podobě odsunu o pět míst dozadu na startovním roštu. Jak jsou na tom ostatní jezdci se svými převodovkami?
Francouzského jezdce potíže potkaly v průběhu minulé Velké ceny Španělska, v jejímž průběhu nemohl využívat čtvrtý rychlostní stupeň, jinak by došlo k vážnému poškození pohonné jednotky. Přesto to dotáhl na body, když cílem projel jako osmý v pořadí.
Lotus doufal, že bude stačit vyměnit jen některé díly, nakonec se ale ukázalo, že bude muset vyměnit celou převodovku. A protože má za sebou pouze 4 místo pravidly předepsaných šesti závodů, přijde na startu o pět míst.
Grosjeana tak čeká náročný víkend, protože předjíždění je v Monaku prakticky nemožné, nepomáhá ani jediná DRS zóna, v níž loni nedošlo k žádnému předjížděcímu manévru. Bude muset zajet co nejlepší výsledek v sobotní kvalifikaci, aby mohl pomýšlet na body.
Závodní cyklus převodovek před Velkou cenou Monaka 2015
K těm by mu ale kromě vydařené kvalifikace mohly pomoci technické problémy soupeřů - hned 8 soupeřů totiž pojede s převodovkou na konci její životnosti, tj. 6 velkou cenu v řadě za sebou: Bottas, Hamilton, Massa, Nasr, Ricciardo, Pérez, Rosberg a Vettel. Převodové ústrojí čeká velmi náročný podnik - v Monaku je třeba v každém kole 48 změn rychlostí, tj. 3744 za celý závod.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.