Romain Grosjean bude muset v Monaku měnit převodovku, za což obdrží trest v podobě odsunu o pět míst dozadu na startovním roštu. Jak jsou na tom ostatní jezdci se svými převodovkami?
Francouzského jezdce potíže potkaly v průběhu minulé Velké ceny Španělska, v jejímž průběhu nemohl využívat čtvrtý rychlostní stupeň, jinak by došlo k vážnému poškození pohonné jednotky. Přesto to dotáhl na body, když cílem projel jako osmý v pořadí.
Lotus doufal, že bude stačit vyměnit jen některé díly, nakonec se ale ukázalo, že bude muset vyměnit celou převodovku. A protože má za sebou pouze 4 místo pravidly předepsaných šesti závodů, přijde na startu o pět míst.
Grosjeana tak čeká náročný víkend, protože předjíždění je v Monaku prakticky nemožné, nepomáhá ani jediná DRS zóna, v níž loni nedošlo k žádnému předjížděcímu manévru. Bude muset zajet co nejlepší výsledek v sobotní kvalifikaci, aby mohl pomýšlet na body.
Závodní cyklus převodovek před Velkou cenou Monaka 2015
K těm by mu ale kromě vydařené kvalifikace mohly pomoci technické problémy soupeřů - hned 8 soupeřů totiž pojede s převodovkou na konci její životnosti, tj. 6 velkou cenu v řadě za sebou: Bottas, Hamilton, Massa, Nasr, Ricciardo, Pérez, Rosberg a Vettel. Převodové ústrojí čeká velmi náročný podnik - v Monaku je třeba v každém kole 48 změn rychlostí, tj. 3744 za celý závod.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.