Honda obvinila španělský list Marca, že špatně vykládal údajný komentář jejich inženýra, Ryo Mukomota. Španělé tvrdili, že inženýr prohlásil, že japonská pohonná jednotka bude schopna vyhrávat závody až od roku 2017.
Zatímco dodavatel pohonných jednotek týmu McLaren na nejlepší hodně ztrácí a nedávno připustil, že jeho slabinou je výkonový deficit, tak jejich očekávání dostala další ránu, když Mukomoto prohlásil, že mohou zapomenout na vítězství letos i příští rok.
"Ne," byla prý odpověď Ryo Mukomota na otázku, jestli letos mohou vyhrát. "A příští rok budou [vítězství] také těžká. Pro nový tým je to těžké vyhrát první závod, když ostatní pracovali společně více času. V roce 2016 se budeme snažit vyhrát závod, ale ve světě motorsportu neexistují žádné garance."
Když byla Honda kontaktována Pitpassem, tak velice rychle odpověděla a popřela, že by jejich inženýr něco takového vůbec kdy řekl. Honda také obvinila španělský list Marca, že si celou věc vymyslel.
"Honda byla překvapena, když viděla článek na údajně uznávaném španělském webu týkající se mladého inženýra, pana Mukomota, který mluvil ohledně našeho projektu Formule 1. Pan Mukomoto nepracoval na našem projektu Formule 1 a nedělal interview ani se zainteresovanou stránkou ani s žádnými mezinárodními medii," stálo ve vyjádření Hondy.
Honda se na španělský list zlobí (foto: Honda Racing F1)
Její mluvčí pak dodal, že jak společnost Honda tak i Mukomoto dostali na základě tohoto komentáře nepříjemný e-mail. "Vyjádření, které mu bylo nesprávně přičítáno, je nesprávné a je dle nás škoda, že náš inženýr byl touto cestou nevhodně exponován. Navíc, jak on tak i Honda obdrželi naštvaný e-mail od jednoho fanouška, který je politováníhodný a neférový."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.