Honda obvinila španělský list Marca, že špatně vykládal údajný komentář jejich inženýra, Ryo Mukomota. Španělé tvrdili, že inženýr prohlásil, že japonská pohonná jednotka bude schopna vyhrávat závody až od roku 2017.
Zatímco dodavatel pohonných jednotek týmu McLaren na nejlepší hodně ztrácí a nedávno připustil, že jeho slabinou je výkonový deficit, tak jejich očekávání dostala další ránu, když Mukomoto prohlásil, že mohou zapomenout na vítězství letos i příští rok.
"Ne," byla prý odpověď Ryo Mukomota na otázku, jestli letos mohou vyhrát. "A příští rok budou [vítězství] také těžká. Pro nový tým je to těžké vyhrát první závod, když ostatní pracovali společně více času. V roce 2016 se budeme snažit vyhrát závod, ale ve světě motorsportu neexistují žádné garance."
Když byla Honda kontaktována Pitpassem, tak velice rychle odpověděla a popřela, že by jejich inženýr něco takového vůbec kdy řekl. Honda také obvinila španělský list Marca, že si celou věc vymyslel.
"Honda byla překvapena, když viděla článek na údajně uznávaném španělském webu týkající se mladého inženýra, pana Mukomota, který mluvil ohledně našeho projektu Formule 1. Pan Mukomoto nepracoval na našem projektu Formule 1 a nedělal interview ani se zainteresovanou stránkou ani s žádnými mezinárodními medii," stálo ve vyjádření Hondy.
Honda se na španělský list zlobí (foto: Honda Racing F1)
Její mluvčí pak dodal, že jak společnost Honda tak i Mukomoto dostali na základě tohoto komentáře nepříjemný e-mail. "Vyjádření, které mu bylo nesprávně přičítáno, je nesprávné a je dle nás škoda, že náš inženýr byl touto cestou nevhodně exponován. Navíc, jak on tak i Honda obdrželi naštvaný e-mail od jednoho fanouška, který je politováníhodný a neférový."
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.