Honda obvinila španělský list Marca, že špatně vykládal údajný komentář jejich inženýra, Ryo Mukomota. Španělé tvrdili, že inženýr prohlásil, že japonská pohonná jednotka bude schopna vyhrávat závody až od roku 2017.
Zatímco dodavatel pohonných jednotek týmu McLaren na nejlepší hodně ztrácí a nedávno připustil, že jeho slabinou je výkonový deficit, tak jejich očekávání dostala další ránu, když Mukomoto prohlásil, že mohou zapomenout na vítězství letos i příští rok.
"Ne," byla prý odpověď Ryo Mukomota na otázku, jestli letos mohou vyhrát. "A příští rok budou [vítězství] také těžká. Pro nový tým je to těžké vyhrát první závod, když ostatní pracovali společně více času. V roce 2016 se budeme snažit vyhrát závod, ale ve světě motorsportu neexistují žádné garance."
Když byla Honda kontaktována Pitpassem, tak velice rychle odpověděla a popřela, že by jejich inženýr něco takového vůbec kdy řekl. Honda také obvinila španělský list Marca, že si celou věc vymyslel.
"Honda byla překvapena, když viděla článek na údajně uznávaném španělském webu týkající se mladého inženýra, pana Mukomota, který mluvil ohledně našeho projektu Formule 1. Pan Mukomoto nepracoval na našem projektu Formule 1 a nedělal interview ani se zainteresovanou stránkou ani s žádnými mezinárodními medii," stálo ve vyjádření Hondy.
Honda se na španělský list zlobí (foto: Honda Racing F1)
Její mluvčí pak dodal, že jak společnost Honda tak i Mukomoto dostali na základě tohoto komentáře nepříjemný e-mail. "Vyjádření, které mu bylo nesprávně přičítáno, je nesprávné a je dle nás škoda, že náš inženýr byl touto cestou nevhodně exponován. Navíc, jak on tak i Honda obdrželi naštvaný e-mail od jednoho fanouška, který je politováníhodný a neférový."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.