Podle Pastora Maldonada Lotus za Williamsem v rychlosti moc nezaostává. Věří, že to potvrdí dobrým výsledkem v Monaku.
Venezuelský pilot letos na body ještě nedosáhl a je v šampionátu poslední společně s piloty Manoru, ale jeho týmový kolega Romain Grosjean jich v posledních třech závodech dokázal získat 17 poté, co dojel dvakrát sedmý a v Barceloně osmý. Vůz Lotusu, který je od letošní sezóny poháněný Mercedesem, tedy potenciál má.
"Auto není špatné. Není nejlepší nebo druhé nejlepší, ale myslím si, že nejsme daleko za Williamsem. Stále jsou o trochu před námi, obzvlášť v kvalifikacích. V závodech jim jsme ale velmi blízko," uvádí Maldonado pro Motorsport.
"V některých stintech jsme o něco rychlejší - ne o moc, možná o desetinu. Myslím si, že mají horší degradaci než my, takže jsou na začátku stintu rychlejší, ale v jejich závěru jsme rychlejší my. Jsme jim docela blízko, potřebujeme se však dostat ještě blíže," uvědomuje si pilot Lotusu.
Doufá, že v kvalifikaci v Monaku, kde se mu obvykle daří, postoupí mezi nejlepších deset, a v závodě získají dobrý výsledek. "Monako je velmi zvláštní. Víme, že pojedeme na super-měkkých pneumatikách, moc super-měkké ale nejsou. V minulosti jsme se trápili s tím, abychom je zahřáli."
Lotus na Williams podle Pastora Maldonada moc neztrácí, díky šetrnosti k pneumatikám je ke konci stintů dokonce rychlejší (foto: Lotus F1 Team)
"Kvalifikace je tady velmi důležitá... Doufám, že z vozu dostaneme 100 % a budeme v nejlepší desítce. To by bylo skvělé," přál by si Maldonado. Povzbudila jej také výkonnost v 3. sektoru v Barceloně: "Trakce byla docela dobrá. Možná ne celková rychlost v zatáčkách kvůli přítlaku ve srovnání se špičkovými týmy, ale trakce byla fakt dobrá."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.