Podle Pastora Maldonada Lotus za Williamsem v rychlosti moc nezaostává. Věří, že to potvrdí dobrým výsledkem v Monaku.
Venezuelský pilot letos na body ještě nedosáhl a je v šampionátu poslední společně s piloty Manoru, ale jeho týmový kolega Romain Grosjean jich v posledních třech závodech dokázal získat 17 poté, co dojel dvakrát sedmý a v Barceloně osmý. Vůz Lotusu, který je od letošní sezóny poháněný Mercedesem, tedy potenciál má.
"Auto není špatné. Není nejlepší nebo druhé nejlepší, ale myslím si, že nejsme daleko za Williamsem. Stále jsou o trochu před námi, obzvlášť v kvalifikacích. V závodech jim jsme ale velmi blízko," uvádí Maldonado pro Motorsport.
"V některých stintech jsme o něco rychlejší - ne o moc, možná o desetinu. Myslím si, že mají horší degradaci než my, takže jsou na začátku stintu rychlejší, ale v jejich závěru jsme rychlejší my. Jsme jim docela blízko, potřebujeme se však dostat ještě blíže," uvědomuje si pilot Lotusu.
Doufá, že v kvalifikaci v Monaku, kde se mu obvykle daří, postoupí mezi nejlepších deset, a v závodě získají dobrý výsledek. "Monako je velmi zvláštní. Víme, že pojedeme na super-měkkých pneumatikách, moc super-měkké ale nejsou. V minulosti jsme se trápili s tím, abychom je zahřáli."
Lotus na Williams podle Pastora Maldonada moc neztrácí, díky šetrnosti k pneumatikám je ke konci stintů dokonce rychlejší (foto: Lotus F1 Team)
"Kvalifikace je tady velmi důležitá... Doufám, že z vozu dostaneme 100 % a budeme v nejlepší desítce. To by bylo skvělé," přál by si Maldonado. Povzbudila jej také výkonnost v 3. sektoru v Barceloně: "Trakce byla docela dobrá. Možná ne celková rychlost v zatáčkách kvůli přítlaku ve srovnání se špičkovými týmy, ale trakce byla fakt dobrá."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.