Podle Pastora Maldonada Lotus za Williamsem v rychlosti moc nezaostává. Věří, že to potvrdí dobrým výsledkem v Monaku.
Venezuelský pilot letos na body ještě nedosáhl a je v šampionátu poslední společně s piloty Manoru, ale jeho týmový kolega Romain Grosjean jich v posledních třech závodech dokázal získat 17 poté, co dojel dvakrát sedmý a v Barceloně osmý. Vůz Lotusu, který je od letošní sezóny poháněný Mercedesem, tedy potenciál má.
"Auto není špatné. Není nejlepší nebo druhé nejlepší, ale myslím si, že nejsme daleko za Williamsem. Stále jsou o trochu před námi, obzvlášť v kvalifikacích. V závodech jim jsme ale velmi blízko," uvádí Maldonado pro Motorsport.
"V některých stintech jsme o něco rychlejší - ne o moc, možná o desetinu. Myslím si, že mají horší degradaci než my, takže jsou na začátku stintu rychlejší, ale v jejich závěru jsme rychlejší my. Jsme jim docela blízko, potřebujeme se však dostat ještě blíže," uvědomuje si pilot Lotusu.
Doufá, že v kvalifikaci v Monaku, kde se mu obvykle daří, postoupí mezi nejlepších deset, a v závodě získají dobrý výsledek. "Monako je velmi zvláštní. Víme, že pojedeme na super-měkkých pneumatikách, moc super-měkké ale nejsou. V minulosti jsme se trápili s tím, abychom je zahřáli."
Lotus na Williams podle Pastora Maldonada moc neztrácí, díky šetrnosti k pneumatikám je ke konci stintů dokonce rychlejší (foto: Lotus F1 Team)
"Kvalifikace je tady velmi důležitá... Doufám, že z vozu dostaneme 100 % a budeme v nejlepší desítce. To by bylo skvělé," přál by si Maldonado. Povzbudila jej také výkonnost v 3. sektoru v Barceloně: "Trakce byla docela dobrá. Možná ne celková rychlost v zatáčkách kvůli přítlaku ve srovnání se špičkovými týmy, ale trakce byla fakt dobrá."
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.