Ačkoliv s výkony svých novinek během Velké ceny Španělska Ferrari nebylo stoprocentně spokojeno, následné testování prokázalo, že fungují a v Monaku je italský tým znovu využije.
Ferrari se všemožně snaží stáhnout ztrátu na Mercedes, v Barceloně (během posledního závodu) představili vůz s řadou novinek. Výsledek však zaostal za očekáváními - ztráta nezmizela, Sebastian Vettel dojel třetí za oběma Stříbrnými šípy, před Kimiho Räikkönena se navíc vklínil Williams Valtteriho Bottase.
Räikkönen se navíc vrátil ke starší verzi, avšak podle mluvčího Ferrari jim to nepřineslo jasné srovnání a odpovědi.
Následné dvoudenní testování jim však poskytlo další příležitost zjistit funkčnost jejich novinek na voze. A došli k závěru, že výkon ve Španělsku nezávisel na novém aerodynamickém balíku. Podle výsledků (a očekávání) zvýšili přítlak a tím i výkonnost.
Co tedy stálo za výkony v Barceloně? Podle všeho šlo o nedostatek trakce a mechanického přítlaku a to především ve třetím sektoru. "Můžeme předpokládat, že naše auto je k pneumatikám jemnější než ostatní vozy, a to nám možná za náročných podmínek na trati uškodilo více. Trápili jsme se s tím, abychom pneumatiky dostali do toho správného provozního okna," vysvětlil mluvčí týmu.
Ohradil se také proti tomu, že by za jejich výkon mohla změna pravidel FIA ohledně tlaku paliva. "Používáme stejný palivový systém již od Melbourne. FIA ho kontrolovala," uvedl pro Motorsport.com.
Oba piloti Ferrari tak v Monaku pojednou s novým balíkem, který bude upraven k potřebám městského okruhu.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.