Ferrari dostalo za sezonu 2014 zaplaceno víc než kterýkoliv jiný tým. Za vším stojí aktuální výplatní systém, který částečně odhaluje Autosport.
Na konci každého roku Formula One Management sečte příjmy ze tří zdrojů - poplatků za pořádání, vysílacích práv a dalších (sem spadá např.: reklama kolem tratí, příjmy z paddocku). 65 % z těchto peněz poté rozdělí mezi týmy, které se pro obdržení peněz kvalifikovaly.
Avšak z těchto 65 % je jen 50 % rozděleno mezi týmy podle jejich umístění v šampionátu. Zbylých 15 % jde automaticky Ferrari, Red Bullu, Mercedesu, McLarenu a Williamsu jako prémie. Tyto prémiové platby hlavním týmům byly odsouhlaseny bilaterální smlouvou v roce 2012 - ještě před vypršením Concorde Agreement.
Takže například v roce 2014 Ferrari obdrželo za umístění v šampionátu 67 milionů USD, o 25 milionů USD méně než mistrovský Mercedes. Jenže Scuderia také obdržela dalších 97 milionů USD ve formě prémiové platby. Celkem si tedy Italové přišli na 164 milionů USD, což je více než kterýkoliv jiný tým.
Ferrari dostává na prémiových platbách 97 milionů USD, Red Bull 74, Mercedes a McLaren po 34 a Williams 10 milonů USD (foto: Scuderia Ferrari)
Red Bull, který byl mezi konstruktéry druhý, si celkem přišel na 156 milionů USD (druhá nejvyšší částka), třetí byl Mercedes se 126 miliony USD. McLaren, který vyjel jen dvě podiová umístění, si přišel na 98 milionů USD, což je čtvrtá nejvyšší vyplacená částka.
Naproti tomu Williams, který získal mezi konstruktéry třetí místo a jeho jezdci vyjeli 9 podií, dostal "jen" 83 milionů USD. Za McLarenem o jedno místo níže skončila Force India (celkem o 26 bodů méně), ale vyinkasovala o 38 milionů USD méně než stáj z Wokingu - celkem tedy 60 milionů USD.
Dále následuje Toro Rosso, které celkem obdrželo 54 milionů USD, Lotus (51 milionů USD), Marussia (48 milionů USD) a Sauber (44 milionů USD).
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.