Ferrari dostalo za sezonu 2014 zaplaceno víc než kterýkoliv jiný tým. Za vším stojí aktuální výplatní systém, který částečně odhaluje Autosport.
Na konci každého roku Formula One Management sečte příjmy ze tří zdrojů - poplatků za pořádání, vysílacích práv a dalších (sem spadá např.: reklama kolem tratí, příjmy z paddocku). 65 % z těchto peněz poté rozdělí mezi týmy, které se pro obdržení peněz kvalifikovaly.
Avšak z těchto 65 % je jen 50 % rozděleno mezi týmy podle jejich umístění v šampionátu. Zbylých 15 % jde automaticky Ferrari, Red Bullu, Mercedesu, McLarenu a Williamsu jako prémie. Tyto prémiové platby hlavním týmům byly odsouhlaseny bilaterální smlouvou v roce 2012 - ještě před vypršením Concorde Agreement.
Takže například v roce 2014 Ferrari obdrželo za umístění v šampionátu 67 milionů USD, o 25 milionů USD méně než mistrovský Mercedes. Jenže Scuderia také obdržela dalších 97 milionů USD ve formě prémiové platby. Celkem si tedy Italové přišli na 164 milionů USD, což je více než kterýkoliv jiný tým.
Ferrari dostává na prémiových platbách 97 milionů USD, Red Bull 74, Mercedes a McLaren po 34 a Williams 10 milonů USD (foto: Scuderia Ferrari)
Red Bull, který byl mezi konstruktéry druhý, si celkem přišel na 156 milionů USD (druhá nejvyšší částka), třetí byl Mercedes se 126 miliony USD. McLaren, který vyjel jen dvě podiová umístění, si přišel na 98 milionů USD, což je čtvrtá nejvyšší vyplacená částka.
Naproti tomu Williams, který získal mezi konstruktéry třetí místo a jeho jezdci vyjeli 9 podií, dostal "jen" 83 milionů USD. Za McLarenem o jedno místo níže skončila Force India (celkem o 26 bodů méně), ale vyinkasovala o 38 milionů USD méně než stáj z Wokingu - celkem tedy 60 milionů USD.
Dále následuje Toro Rosso, které celkem obdrželo 54 milionů USD, Lotus (51 milionů USD), Marussia (48 milionů USD) a Sauber (44 milionů USD).
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.