Ferrari dostalo za sezonu 2014 zaplaceno víc než kterýkoliv jiný tým. Za vším stojí aktuální výplatní systém, který částečně odhaluje Autosport.
Na konci každého roku Formula One Management sečte příjmy ze tří zdrojů - poplatků za pořádání, vysílacích práv a dalších (sem spadá např.: reklama kolem tratí, příjmy z paddocku). 65 % z těchto peněz poté rozdělí mezi týmy, které se pro obdržení peněz kvalifikovaly.
Avšak z těchto 65 % je jen 50 % rozděleno mezi týmy podle jejich umístění v šampionátu. Zbylých 15 % jde automaticky Ferrari, Red Bullu, Mercedesu, McLarenu a Williamsu jako prémie. Tyto prémiové platby hlavním týmům byly odsouhlaseny bilaterální smlouvou v roce 2012 - ještě před vypršením Concorde Agreement.
Takže například v roce 2014 Ferrari obdrželo za umístění v šampionátu 67 milionů USD, o 25 milionů USD méně než mistrovský Mercedes. Jenže Scuderia také obdržela dalších 97 milionů USD ve formě prémiové platby. Celkem si tedy Italové přišli na 164 milionů USD, což je více než kterýkoliv jiný tým.
Ferrari dostává na prémiových platbách 97 milionů USD, Red Bull 74, Mercedes a McLaren po 34 a Williams 10 milonů USD (foto: Scuderia Ferrari)
Red Bull, který byl mezi konstruktéry druhý, si celkem přišel na 156 milionů USD (druhá nejvyšší částka), třetí byl Mercedes se 126 miliony USD. McLaren, který vyjel jen dvě podiová umístění, si přišel na 98 milionů USD, což je čtvrtá nejvyšší vyplacená částka.
Naproti tomu Williams, který získal mezi konstruktéry třetí místo a jeho jezdci vyjeli 9 podií, dostal "jen" 83 milionů USD. Za McLarenem o jedno místo níže skončila Force India (celkem o 26 bodů méně), ale vyinkasovala o 38 milionů USD méně než stáj z Wokingu - celkem tedy 60 milionů USD.
Dále následuje Toro Rosso, které celkem obdrželo 54 milionů USD, Lotus (51 milionů USD), Marussia (48 milionů USD) a Sauber (44 milionů USD).
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.