Přechod na motory V6 stojí každý rok tým o tři čtvrtě miliardy korun (o 28 milionů eur) více, než platil za staré V8. Toto číslo teď veřejně oznámila stáj Williams.
Dodávku motoru neprodražuje jenom nová pohonná jednotka, ale také všechny ostatní systémy, které jsou sice na špičkové úrovni, avšak jsou stále dost drahé. "Náklady na motory s přechodem z V8 na V6 vzrostly ročně o 28 milionů eur na jeden tým," prozrazuje finanční ředitel týmu, Alan Kinch.
"Faktura za motor a jejich dodávku teď hraje opravdu velkou roli. Můžeme říci, že se s přechodem ze starých V8 na nové hybridní V6 motory náklady na pořízení pohonné jednotky zdvojnásobily," pokračuje Kinch.
Williams i proto podporuje snižování nákladů. Jedním z řešení je zavedení klientských vozů: "My ale chceme zůstat opravdovým konstruktérem. Pravidla nám dovolují tuto možnost. A pokud můžeme být konkurenceschopní a přitom si produkovat vše od A až po Z, s výjimkou motoru, pak v tom budeme pokračovat."
Růst nákladů o 28 milionů eur je znatelný (foto: Williams F1 Team)
Od roku 2017 navíc hrozí další nárůst nákladů poté, co se týmy dohodly na výrazném zrychlení monopostů. "Máme dlouhodobou smlouvu s Mercedesem. Neříkám, že je založená na fixní sumě, ale faktura je rok co rok stabilní. Uvidíme, co přijde v roce 2017."
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.