Honda, motorový partner McLaren, může během sezóny 2015 využít 9 žetonů pro vývoj své pohonné jednotky. Její sportovní ředitel Jasuhisa Araj hovoří o tom, jak k tomu přistoupí.
Japonská automobilka kvůli pravidlům, které omezují vývoj motorů, musí pečlivě plánovat: "Ještě nemáme kompletní plán, jak žetony využijeme, v kterých oblastech a kdy. Již jsme potvrdili, které oblasti jsou nejefektivnější, a já vím, že závod od závodu budeme plánovat to, kolik žetonů využijeme," říká Araj.
"Jednou oblastí, kde jsme slabí, je počet koní - potřebujeme vyšší výkon. Jednou oblastí pro využití žetonů tedy bude spalování, pak MGU-K a MGU-H, protože energie je velmi důležitou součástí. Spalování a systémy pro rekuperaci energie jsou velmi důležité," pokračuje zástupce Hondy pro Autosport.
Na otázku, jak to plánují provést, odpovídá: "Možná musíme vyměnit koncept spalování, přeplňování nebo váčkového hřídele, tento druh věcí. Měli bychom změnit koncept spalování, protože ostatní dodavatelé pohonných jednotek vždy přemýšlejí o lepší charakteristice spalování."
"Každý den ve výzkumu a vývoji o tom přemýšlejí, pracují na tom nebo testují nový koncept spalování, aby získali vyšší výkon, který by hned mohli uplatnit. Možná je to oblastí pro využití žetonů," přemýšlí Araj.
Honda ještě nedokončila svůj plán na využití vývojových žetonů, přemýšlí ale o změně svého konceptu spalování a rekuperace energie (foto: McLaren)
Ve Velké ceně Španělska si Button s Alonsem stěžovali na ovladatelnost pohonné jednotky, podle sportovního ředitele Hondy ale nemusejí mít obavy - v příštích závodech v Monaku a v Kanadě dočkají "lépe řízené ovladatelnosti" motoru.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.