Šéf Hondy pro motorsport, Jasuhisa Araj, stále věří tomu, že mohou dosáhnout na své vysoké cíle, které si stanovili před touto sezonou, a to i přesto, že se jim doposud nepodařilo získat ani bod.
Šéf Hondy pro motorsport, Jasuhisa Araj, sále věří, že McLaren může ještě do konce sezony otočit svoji formu. Zisk podií od poloviny sezony je dle Japonce stále možný. Ke konci 80. let spolu v F1 tyto dvě značky dominovaly. Japonská firma se do F1 vrátila po menší odmlce jako dodavatel pohonných jednotek McLarenu. Jejich partnerství ale zatím prochází těžkou zkouškou.
Pohonné jednotce chybí zatím rychlost i spolehlivost, ačkoliv je fér přiznat, že tým od předsezonních testů v Barceloně udělal už velký krok dopředu, když tehdy měl problém odjet v kuse několik kol. I tak je ale společně s Manorem jediným týmem, kterému se zatím nepodařilo získat body.
I přes tyto problémy atmosféra uvnitř týmu zůstává pozitivní, když Jenson Button a Fernando Alonso stejně jako manažeři Ron Dennis a Eric Boullier opakovaně zdůrazňují svoji důvěru v to, že celý balík v budoucnu bude přinášet své ovoce. Stejný názor sdílí také Jasuhisa Araj, který teď připustil, že Honda má dnes ve srovnání s tím, co nasadili do předsezonních testů v podstatě úplně novou jednotku a který dodal, že vývoj teď jde dobře.
"Upřímně, před sezonnou a v předsezonních testech to nebylo moc dobré, bylo tam hodně neočekávaných problémů a nejezdili jsme. Ztratili jsme hodně času a zbytečného času, když jsme nemohli testovat, tím, abychom si potvrdili, co se děje. V harmonogramu jsme měli zpoždění, ale okamžitě jsme to dohnali, krůček po krůčku, velmi rychle," říká Jasuhisa Araj.
Bude se většina soupeřů ke konci sezony dívat McLarenu na záda? U týmu tomu stále věří... (foto: Honda Racing F1)
"Teď už toho víme hodně a také se docela změnily charakteristiky. Je to skoro nová pohonná jednotka." Araj věří, že McLaren-Honda má možnost se posouvat výše rychlým tempem i nadále. Dle něj by mohli do konce sezony dohonit Williams a Ferrari, od půlky sezony bychom se mohli těšit na podia.
"Věříme, že jsme mohli získat body [ve Španělsku], ale bohužel na voze Fernanda [Alonsa] jsme měli problémy, takže to byl velmi pesimistický výsledek. Možná, že v Monaku nebo v Kanadě budeme mít o hodně větší šanci na zisk bodů a pak snad [šanci] získat podium okolo poloviny sezony - doufáme."
Araj prý cítí tlak ze strany Hondy, aby navázal na legendární partnerství těchto dvou firem z minulosti. "Austrálie nebyla zrovna dobrým výsledkem, ale závod co závod je to lepší a Honda je velmi šťastná. Jako McLaren-Honda máme opravdu velkou historii, [rok] 1988, a každý na to myslí, takže je mě opravdu velký tlak," zakončil Araj.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.