Šéf Hondy pro motorsport, Jasuhisa Araj, stále věří tomu, že mohou dosáhnout na své vysoké cíle, které si stanovili před touto sezonou, a to i přesto, že se jim doposud nepodařilo získat ani bod.
Šéf Hondy pro motorsport, Jasuhisa Araj, sále věří, že McLaren může ještě do konce sezony otočit svoji formu. Zisk podií od poloviny sezony je dle Japonce stále možný. Ke konci 80. let spolu v F1 tyto dvě značky dominovaly. Japonská firma se do F1 vrátila po menší odmlce jako dodavatel pohonných jednotek McLarenu. Jejich partnerství ale zatím prochází těžkou zkouškou.
Pohonné jednotce chybí zatím rychlost i spolehlivost, ačkoliv je fér přiznat, že tým od předsezonních testů v Barceloně udělal už velký krok dopředu, když tehdy měl problém odjet v kuse několik kol. I tak je ale společně s Manorem jediným týmem, kterému se zatím nepodařilo získat body.
I přes tyto problémy atmosféra uvnitř týmu zůstává pozitivní, když Jenson Button a Fernando Alonso stejně jako manažeři Ron Dennis a Eric Boullier opakovaně zdůrazňují svoji důvěru v to, že celý balík v budoucnu bude přinášet své ovoce. Stejný názor sdílí také Jasuhisa Araj, který teď připustil, že Honda má dnes ve srovnání s tím, co nasadili do předsezonních testů v podstatě úplně novou jednotku a který dodal, že vývoj teď jde dobře.
"Upřímně, před sezonnou a v předsezonních testech to nebylo moc dobré, bylo tam hodně neočekávaných problémů a nejezdili jsme. Ztratili jsme hodně času a zbytečného času, když jsme nemohli testovat, tím, abychom si potvrdili, co se děje. V harmonogramu jsme měli zpoždění, ale okamžitě jsme to dohnali, krůček po krůčku, velmi rychle," říká Jasuhisa Araj.
Bude se většina soupeřů ke konci sezony dívat McLarenu na záda? U týmu tomu stále věří... (foto: Honda Racing F1)
"Teď už toho víme hodně a také se docela změnily charakteristiky. Je to skoro nová pohonná jednotka." Araj věří, že McLaren-Honda má možnost se posouvat výše rychlým tempem i nadále. Dle něj by mohli do konce sezony dohonit Williams a Ferrari, od půlky sezony bychom se mohli těšit na podia.
"Věříme, že jsme mohli získat body [ve Španělsku], ale bohužel na voze Fernanda [Alonsa] jsme měli problémy, takže to byl velmi pesimistický výsledek. Možná, že v Monaku nebo v Kanadě budeme mít o hodně větší šanci na zisk bodů a pak snad [šanci] získat podium okolo poloviny sezony - doufáme."
Araj prý cítí tlak ze strany Hondy, aby navázal na legendární partnerství těchto dvou firem z minulosti. "Austrálie nebyla zrovna dobrým výsledkem, ale závod co závod je to lepší a Honda je velmi šťastná. Jako McLaren-Honda máme opravdu velkou historii, [rok] 1988, a každý na to myslí, takže je mě opravdu velký tlak," zakončil Araj.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.