Šéf Hondy pro motorsport, Jasuhisa Araj, stále věří tomu, že mohou dosáhnout na své vysoké cíle, které si stanovili před touto sezonou, a to i přesto, že se jim doposud nepodařilo získat ani bod.
Šéf Hondy pro motorsport, Jasuhisa Araj, sále věří, že McLaren může ještě do konce sezony otočit svoji formu. Zisk podií od poloviny sezony je dle Japonce stále možný. Ke konci 80. let spolu v F1 tyto dvě značky dominovaly. Japonská firma se do F1 vrátila po menší odmlce jako dodavatel pohonných jednotek McLarenu. Jejich partnerství ale zatím prochází těžkou zkouškou.
Pohonné jednotce chybí zatím rychlost i spolehlivost, ačkoliv je fér přiznat, že tým od předsezonních testů v Barceloně udělal už velký krok dopředu, když tehdy měl problém odjet v kuse několik kol. I tak je ale společně s Manorem jediným týmem, kterému se zatím nepodařilo získat body.
I přes tyto problémy atmosféra uvnitř týmu zůstává pozitivní, když Jenson Button a Fernando Alonso stejně jako manažeři Ron Dennis a Eric Boullier opakovaně zdůrazňují svoji důvěru v to, že celý balík v budoucnu bude přinášet své ovoce. Stejný názor sdílí také Jasuhisa Araj, který teď připustil, že Honda má dnes ve srovnání s tím, co nasadili do předsezonních testů v podstatě úplně novou jednotku a který dodal, že vývoj teď jde dobře.
"Upřímně, před sezonnou a v předsezonních testech to nebylo moc dobré, bylo tam hodně neočekávaných problémů a nejezdili jsme. Ztratili jsme hodně času a zbytečného času, když jsme nemohli testovat, tím, abychom si potvrdili, co se děje. V harmonogramu jsme měli zpoždění, ale okamžitě jsme to dohnali, krůček po krůčku, velmi rychle," říká Jasuhisa Araj.
Bude se většina soupeřů ke konci sezony dívat McLarenu na záda? U týmu tomu stále věří... (foto: Honda Racing F1)
"Teď už toho víme hodně a také se docela změnily charakteristiky. Je to skoro nová pohonná jednotka." Araj věří, že McLaren-Honda má možnost se posouvat výše rychlým tempem i nadále. Dle něj by mohli do konce sezony dohonit Williams a Ferrari, od půlky sezony bychom se mohli těšit na podia.
"Věříme, že jsme mohli získat body [ve Španělsku], ale bohužel na voze Fernanda [Alonsa] jsme měli problémy, takže to byl velmi pesimistický výsledek. Možná, že v Monaku nebo v Kanadě budeme mít o hodně větší šanci na zisk bodů a pak snad [šanci] získat podium okolo poloviny sezony - doufáme."
Araj prý cítí tlak ze strany Hondy, aby navázal na legendární partnerství těchto dvou firem z minulosti. "Austrálie nebyla zrovna dobrým výsledkem, ale závod co závod je to lepší a Honda je velmi šťastná. Jako McLaren-Honda máme opravdu velkou historii, [rok] 1988, a každý na to myslí, takže je mě opravdu velký tlak," zakončil Araj.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.