Renault přiznává, že někde v jeho ověřovacím procesu v továrně ve Viry dochází k chybě. Motory na testovacích stolicích spolehlivě fungují, ale na trati pak selhávají.
Motory se v kontrolovaných podmínkách továrny chovají extrémně spolehlivě, během závodních víkendů s nimi ale má Red Bull a Toro Rosso potíže: po pěti podnicích jsou již tři piloti (Kvjat, Ricciardo a Verstappen) na letošním limitu 4 použitých kusů, brzy je tedy čeká posun o deset míst zpět na startovním roštu za nasazení nového agregátu.
"Na dynamometru jsou motory spolehlivé, ale když vyjedeme na trať, tak nejsou. Očividně je něco špatně v našem validačním procesu od dynamometru po trať. Je tam něco, co musíme prošetřit," uznává Cyril Abiteboul, generální ředitel společnosti Renault Sport F1.
Renault tuší, že u nich v továrně něco není v pořádku (foto: Renault Sport F1)
Podobné problémy ale podle něj mají týmy běžně s aerodynamikou. Korelace dat mezi aerodynamickým tunelem a realitou není nikdy 100%: "Je to jako s aerodynamikou, když vám aerodynamický tunel neříká pravdu. Ve světě motorů to je úplně stejné."
Věří ale, že své problémy vyřeší a jejich partnerství s Red Bullem bude opět stejně silné a úspěšné jako v minulosti. "Procházíme náročnými okamžiky. Tento sňatek má všechny důvody na světě k tomu, aby pokračoval. Musíme tedy odvádět lepší práci na dráze, ale také mimo ní," dodává Abiteboul.
Stav použitých součástí pohonných jednotek po Barceloně(ICE = motor s vnitřním spalováním; TC = turbo; MGU-K/MGU-H = motorgenerátorpro rekuperaci kinetické/tepelné energie; ES = baterie; CE = řídicí elektronika)
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.