Renault přiznává, že někde v jeho ověřovacím procesu v továrně ve Viry dochází k chybě. Motory na testovacích stolicích spolehlivě fungují, ale na trati pak selhávají.
Motory se v kontrolovaných podmínkách továrny chovají extrémně spolehlivě, během závodních víkendů s nimi ale má Red Bull a Toro Rosso potíže: po pěti podnicích jsou již tři piloti (Kvjat, Ricciardo a Verstappen) na letošním limitu 4 použitých kusů, brzy je tedy čeká posun o deset míst zpět na startovním roštu za nasazení nového agregátu.
"Na dynamometru jsou motory spolehlivé, ale když vyjedeme na trať, tak nejsou. Očividně je něco špatně v našem validačním procesu od dynamometru po trať. Je tam něco, co musíme prošetřit," uznává Cyril Abiteboul, generální ředitel společnosti Renault Sport F1.
Renault tuší, že u nich v továrně něco není v pořádku (foto: Renault Sport F1)
Podobné problémy ale podle něj mají týmy běžně s aerodynamikou. Korelace dat mezi aerodynamickým tunelem a realitou není nikdy 100%: "Je to jako s aerodynamikou, když vám aerodynamický tunel neříká pravdu. Ve světě motorů to je úplně stejné."
Věří ale, že své problémy vyřeší a jejich partnerství s Red Bullem bude opět stejně silné a úspěšné jako v minulosti. "Procházíme náročnými okamžiky. Tento sňatek má všechny důvody na světě k tomu, aby pokračoval. Musíme tedy odvádět lepší práci na dráze, ale také mimo ní," dodává Abiteboul.
Stav použitých součástí pohonných jednotek po Barceloně(ICE = motor s vnitřním spalováním; TC = turbo; MGU-K/MGU-H = motorgenerátorpro rekuperaci kinetické/tepelné energie; ES = baterie; CE = řídicí elektronika)
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.