Ferrari si při testech v Barceloně ověřilo, že jejich nový aerodynamický balík je krokem vpřed. Problém s nižší konkurenceschopností byl dán částečně nastavením.
Testovací pilot Esteban Gutiérrez s modernizovaným vozem SF15-T včera absolvoval 119 okruhů a dosáhl sedmého nejrychlejšího času. Ferrari se snažilo zjistit, čím byla způsobena vyšší ztráta na Mercedes po nasazení nového balíku, a také se připravit na další část sezóny.
"V práci jsme se zaměřili na nadcházející závody. Sledovali jsme různá hlediska, jako je ovladatelnost, aerodynamika a nastavení. Podařilo se nám ujet hodně kol a rozhodně šlo o velmi produktivní den, i když byl přerušen červenou vlajkou," popisuje Gutiérrez.
"Přesto jsme dokázali dohnat ztracený čas a dokončit náš plánovaný program. Chtěli jsme si ověřit nový aerodynamický balík - a to se nám povedlo. Šlo o to pochopit, jak vylepšit nastavení auta, aby lépe vyhovovalo novým řešením, se kterými jsme nastoupili do posledního závodu," pokračuje mexický pilot.
S tímto novým balíkem do Velké ceny Španělska ale nastoupil pouze Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen si ponechal pouze nové zadní křídlo a raději se vrátil ke starší specifikaci. Auto nefungovalo dle představ a ztráta na Mercedes ke zklamání fanoušků rudého týmu narostla.
Esteban Gutiérrez se včera v Barceloně poprvé svezl s vozem SF15-T (foto: Scuderia Ferrari)
Fungují tedy na voze Ferrari poslední novinky? "Nový balík je lepší. Mohli jste to vidět v závodě, kde byl Sebastian v celkově lepší formě. Dnes se nám to podařilo zlepšit. Byly s tím trochu problémy ve způsobu nastavení auta pro ten balík. To byla jedna z věcí, která byla pro zlepšení v tomto testu zajímavá."
Po své premiéře s novým monopostem byl nadšený: "Bylo to velmi vzrušující se poprvé svézt s SF15-T a mám z něj velmi dobrý pocit. Bude to hodně zajímavé přenést tato data do naší práce na simulátoru, až budeme zpět... V Maranellu a na simulátoru jsem často, takže to bude zajímavé je uvést do vzájemného vztahu, pokračovat v práci a ve vývoji," dodává mexický pilot.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.