Ferrari si při testech v Barceloně ověřilo, že jejich nový aerodynamický balík je krokem vpřed. Problém s nižší konkurenceschopností byl dán částečně nastavením.
Testovací pilot Esteban Gutiérrez s modernizovaným vozem SF15-T včera absolvoval 119 okruhů a dosáhl sedmého nejrychlejšího času. Ferrari se snažilo zjistit, čím byla způsobena vyšší ztráta na Mercedes po nasazení nového balíku, a také se připravit na další část sezóny.
"V práci jsme se zaměřili na nadcházející závody. Sledovali jsme různá hlediska, jako je ovladatelnost, aerodynamika a nastavení. Podařilo se nám ujet hodně kol a rozhodně šlo o velmi produktivní den, i když byl přerušen červenou vlajkou," popisuje Gutiérrez.
"Přesto jsme dokázali dohnat ztracený čas a dokončit náš plánovaný program. Chtěli jsme si ověřit nový aerodynamický balík - a to se nám povedlo. Šlo o to pochopit, jak vylepšit nastavení auta, aby lépe vyhovovalo novým řešením, se kterými jsme nastoupili do posledního závodu," pokračuje mexický pilot.
S tímto novým balíkem do Velké ceny Španělska ale nastoupil pouze Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen si ponechal pouze nové zadní křídlo a raději se vrátil ke starší specifikaci. Auto nefungovalo dle představ a ztráta na Mercedes ke zklamání fanoušků rudého týmu narostla.
Esteban Gutiérrez se včera v Barceloně poprvé svezl s vozem SF15-T (foto: Scuderia Ferrari)
Fungují tedy na voze Ferrari poslední novinky? "Nový balík je lepší. Mohli jste to vidět v závodě, kde byl Sebastian v celkově lepší formě. Dnes se nám to podařilo zlepšit. Byly s tím trochu problémy ve způsobu nastavení auta pro ten balík. To byla jedna z věcí, která byla pro zlepšení v tomto testu zajímavá."
Po své premiéře s novým monopostem byl nadšený: "Bylo to velmi vzrušující se poprvé svézt s SF15-T a mám z něj velmi dobrý pocit. Bude to hodně zajímavé přenést tato data do naší práce na simulátoru, až budeme zpět... V Maranellu a na simulátoru jsem často, takže to bude zajímavé je uvést do vzájemného vztahu, pokračovat v práci a ve vývoji," dodává mexický pilot.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.