Ve čtvrtek se v Británii sešli šéfové týmů F1 společně s Berniem Ecclestonem a prezidentem FIA, Jeanem Todtem, aby jednali o změnách a budoucí podobě sportu.
Ecclestone velké změny od týmů, které nejsou schopné se na ničem shodnout, nečeká. "Mohli bychom změnit datum příští schůzky. Možná. Nejsem si jistý. Není to lehké, učinit rozhodnutí," uvádí s nadsázkou.
Na programu schůze jsou hlavní problémy: vysoké náklady, trápící se týmy, pneumatiková pravidla, klesající počty diváků v některých zemích a neschopnost získat mladé fanoušky. Ferrari patří k těm, které prosazuje od roku 2017 revoluční změny postavené kolem silnějších, hlučnějších a levnější motorů i změn na straně šasi a aerodynamiky.
Na přetřes přijdou i zvýšení počtu motorů na jezdce ze čtyř na pět v této sezóně. Týmy původně byly pro, nyní se však objevují neshody: spolehlivý Mercedes najednou nechce, aby se pravidla uprostřed sezóny měnila, menším týmům se zase nelíbí růst nákladů. Red Bull a Honda, kteří mají letos největší problémy, by však byli rádi, kdyby tato změna prošla.
Dnešní schůzky v Biggin Hill v jižní Anglii se kromě šéfů FOM a FIA účastní také zástupci šesti týmů: McLarenu, Mercedesu, Ferrari, Force Indie, Red Bullu a Williamsu.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.