Ve čtvrtek se v Británii sešli šéfové týmů F1 společně s Berniem Ecclestonem a prezidentem FIA, Jeanem Todtem, aby jednali o změnách a budoucí podobě sportu.
Ecclestone velké změny od týmů, které nejsou schopné se na ničem shodnout, nečeká. "Mohli bychom změnit datum příští schůzky. Možná. Nejsem si jistý. Není to lehké, učinit rozhodnutí," uvádí s nadsázkou.
Na programu schůze jsou hlavní problémy: vysoké náklady, trápící se týmy, pneumatiková pravidla, klesající počty diváků v některých zemích a neschopnost získat mladé fanoušky. Ferrari patří k těm, které prosazuje od roku 2017 revoluční změny postavené kolem silnějších, hlučnějších a levnější motorů i změn na straně šasi a aerodynamiky.
Na přetřes přijdou i zvýšení počtu motorů na jezdce ze čtyř na pět v této sezóně. Týmy původně byly pro, nyní se však objevují neshody: spolehlivý Mercedes najednou nechce, aby se pravidla uprostřed sezóny měnila, menším týmům se zase nelíbí růst nákladů. Red Bull a Honda, kteří mají letos největší problémy, by však byli rádi, kdyby tato změna prošla.
Dnešní schůzky v Biggin Hill v jižní Anglii se kromě šéfů FOM a FIA účastní také zástupci šesti týmů: McLarenu, Mercedesu, Ferrari, Force Indie, Red Bullu a Williamsu.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.