McLaren s Jensonem Buttonem za volantem prožil velmi produktivní poslední den testování v Barceloně. Řešil své současné problém, sbíral aerodynamická data, ale také se připravoval na příští dva velmi odlišné závody: Monako a Kanadu.
Zatímco v úterý dopoledne, kdy za volant usedl testovací pilot Oliver Turvey, musel kvůli problému se senzorem své jízdy přerušit a zvládl jen 66 kol, ve středu již kroužil bez problémů a po skončení zkonstatoval, že šlo "o extrémně produktivní poslední den v Barceloně," protože Jenson "prošel všechny položky dnešního plánu jízd."
Co tento plán zahrnoval? "Dopoledne jízdu s měřící soustavou na voze pro zachycení aerodynamických dat a dlouhou sérii mechanických a aerodynamických změn vyvážení s úpravami předního křídla a zavěšení, abychom našim inženýrům poskytli detailní data o MP4-30," uvádí stáj z Wokingu.
"Tým se také věnoval průzkumným pracím před Monakem (práce na nastavení pro nízké rychlosti) a před Kanadou (zadní křídlo pro nízký přítlak), což nás vybavilo užitečnými informacemi před těmito dvěma extrémními závody," pokračuje McLaren.
Got dirty today!! Really enjoyed the test, a lot learnt. Now ready for some Monaco action next week! #JB22 pic.twitter.com/ktLE1nb3fD
— Jenson Button (@JensonButton) May 13, 2015
V neděli během Velké ceny Španělska prožil Button "děsivou jízdu" kvůli nestabilní zadní části, proto se zaměřili i na tento problém. A úspěšně: "Jenson oznámil, že v práci, kterou jsme dnes podnikli na nastavení, jsme zašli hodně daleko v rámci řešení nevyváženosti zadní části při jízdě."
Samotný pilot po skončení dodává: "Test jsem si opravdu užil, hodně jsme se naučili. Nyní jsme připraveni na pořádnou akci v Monaku příští týden."
Button pilot dosáhl ve středu na super-měkkých pneumatikách čtvrtého nejrychlejšího času - o 0,847 pomalejšího než Jolyon Palmer s Lotusem (rovněž na super-měkkých) - a zvládl ujet rovných 100 kol, tj. 465,5 km (více ve shrnutí zde).
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.