McLaren s Jensonem Buttonem za volantem prožil velmi produktivní poslední den testování v Barceloně. Řešil své současné problém, sbíral aerodynamická data, ale také se připravoval na příští dva velmi odlišné závody: Monako a Kanadu.
Zatímco v úterý dopoledne, kdy za volant usedl testovací pilot Oliver Turvey, musel kvůli problému se senzorem své jízdy přerušit a zvládl jen 66 kol, ve středu již kroužil bez problémů a po skončení zkonstatoval, že šlo "o extrémně produktivní poslední den v Barceloně," protože Jenson "prošel všechny položky dnešního plánu jízd."
Co tento plán zahrnoval? "Dopoledne jízdu s měřící soustavou na voze pro zachycení aerodynamických dat a dlouhou sérii mechanických a aerodynamických změn vyvážení s úpravami předního křídla a zavěšení, abychom našim inženýrům poskytli detailní data o MP4-30," uvádí stáj z Wokingu.
"Tým se také věnoval průzkumným pracím před Monakem (práce na nastavení pro nízké rychlosti) a před Kanadou (zadní křídlo pro nízký přítlak), což nás vybavilo užitečnými informacemi před těmito dvěma extrémními závody," pokračuje McLaren.
Got dirty today!! Really enjoyed the test, a lot learnt. Now ready for some Monaco action next week! #JB22 pic.twitter.com/ktLE1nb3fD
— Jenson Button (@JensonButton) May 13, 2015
V neděli během Velké ceny Španělska prožil Button "děsivou jízdu" kvůli nestabilní zadní části, proto se zaměřili i na tento problém. A úspěšně: "Jenson oznámil, že v práci, kterou jsme dnes podnikli na nastavení, jsme zašli hodně daleko v rámci řešení nevyváženosti zadní části při jízdě."
Samotný pilot po skončení dodává: "Test jsem si opravdu užil, hodně jsme se naučili. Nyní jsme připraveni na pořádnou akci v Monaku příští týden."
Button pilot dosáhl ve středu na super-měkkých pneumatikách čtvrtého nejrychlejšího času - o 0,847 pomalejšího než Jolyon Palmer s Lotusem (rovněž na super-měkkých) - a zvládl ujet rovných 100 kol, tj. 465,5 km (více ve shrnutí zde).
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.