Lewis Hamilton si dokáže představit, že McLaren-Honda svoje úkoly ve Formuli 1 podcenil a Brit tak lituje svého bývalého kolegu, Fernanda Alonsa.
Úřadující mistr světa, Lewis Hamilton, je i letos v F1 tím, kterého musí všichni porazit, pokud chtějí pomýšlet na vítězství - vždyť letos vyhrál tři závody a dvakrát byl druhý. Velký respekt má však Hamilton před svým někdejším týmovým kolegou od McLarenu, Fernandem Alonsem. Ten však bohužel momentálně nedisponuje materiálem, se kterým by mohl pomýšlet na vítězství.
"Michael Schumacher vyhrál sedm titulů mistra světa, ale co se talentu týče, tak je Fernando na stejné úrovni," řekl Lewis Hamilton pro El Pais. Brit si prý dokáže představit, že by Španěl i přes všechna aktuální vyjádření mnohem radši aktuálně seděl ve Ferrari než v McLarenu.
"Musíte být ve správný čas na správném místě. Rohodl se sám, ale když se teď podíváte na Ferrari, jak jim to teď dobře jde a když si uvědomíte, že vlastně měl ještě smlouvu [s Ferrari], tak si jen řeknete: 'Můj Bože'."
Zde Fernando Alonso ve Ferrari před Michaelem Schumacherem na Monze 2012(foto: Scuderia Ferrari)
To Hamilton učinil v roce 2012 skvělé rozhodnutí, když McLaren s koncem sezony opustil a přešel do letos už druhým rokem dominantního Mercedesu. Tam po úvodní sezoně dokázal získat už v roce 2014 titul a v roce 2015 má zatím pěkně našlápnuto k zisku svého třetího titulu. "Když jsem v Australii viděl, jak ztrácí, tak jsem si říkal: 'Jak je to možné'? S jejich fabrikou, jejich historií, jejich potenciál se zdá být skoro neuvěřitelný."
Jen připomeňme, že McLaren od letošní sezony startuje poprvé s motory od Hondy a za konkurencí výrazně pokulhává. V Barceloně projel Jenson Button, když pomineme jezdce absolutně nekonkurenceschopného Manoru, cílovou čárou úplně poslední. Navíc nad McLarenem už teď visí hrozba penalizací za nadměrné využítí motorů. Dost dobře se tak může stát, že McLaren letos nezíská ani bod. To se v jeho 46 leté historii ještě nestalo!
"Rozhodli se vyměnit motor a moje zkušenost mi říká, že něco podobného se ve Formuli 1 stává, když podceníte výzvu. Například v roce 2009, když do hry přišly dvojité difuzory, tak jej většina podcenila. Jsem rád za to, že Mercedes nikdy nic nepodceňuje. Že McLaren nebude bojovat o vítězství, to bylo jasné. Jsem si ale jistý, že s tím zase něco udělají. Otázkou jen je, kdy," zakončil Hamilton.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.