Lewis Hamilton si dokáže představit, že McLaren-Honda svoje úkoly ve Formuli 1 podcenil a Brit tak lituje svého bývalého kolegu, Fernanda Alonsa.
Úřadující mistr světa, Lewis Hamilton, je i letos v F1 tím, kterého musí všichni porazit, pokud chtějí pomýšlet na vítězství - vždyť letos vyhrál tři závody a dvakrát byl druhý. Velký respekt má však Hamilton před svým někdejším týmovým kolegou od McLarenu, Fernandem Alonsem. Ten však bohužel momentálně nedisponuje materiálem, se kterým by mohl pomýšlet na vítězství.
"Michael Schumacher vyhrál sedm titulů mistra světa, ale co se talentu týče, tak je Fernando na stejné úrovni," řekl Lewis Hamilton pro El Pais. Brit si prý dokáže představit, že by Španěl i přes všechna aktuální vyjádření mnohem radši aktuálně seděl ve Ferrari než v McLarenu.
"Musíte být ve správný čas na správném místě. Rohodl se sám, ale když se teď podíváte na Ferrari, jak jim to teď dobře jde a když si uvědomíte, že vlastně měl ještě smlouvu [s Ferrari], tak si jen řeknete: 'Můj Bože'."
Zde Fernando Alonso ve Ferrari před Michaelem Schumacherem na Monze 2012(foto: Scuderia Ferrari)
To Hamilton učinil v roce 2012 skvělé rozhodnutí, když McLaren s koncem sezony opustil a přešel do letos už druhým rokem dominantního Mercedesu. Tam po úvodní sezoně dokázal získat už v roce 2014 titul a v roce 2015 má zatím pěkně našlápnuto k zisku svého třetího titulu. "Když jsem v Australii viděl, jak ztrácí, tak jsem si říkal: 'Jak je to možné'? S jejich fabrikou, jejich historií, jejich potenciál se zdá být skoro neuvěřitelný."
Jen připomeňme, že McLaren od letošní sezony startuje poprvé s motory od Hondy a za konkurencí výrazně pokulhává. V Barceloně projel Jenson Button, když pomineme jezdce absolutně nekonkurenceschopného Manoru, cílovou čárou úplně poslední. Navíc nad McLarenem už teď visí hrozba penalizací za nadměrné využítí motorů. Dost dobře se tak může stát, že McLaren letos nezíská ani bod. To se v jeho 46 leté historii ještě nestalo!
"Rozhodli se vyměnit motor a moje zkušenost mi říká, že něco podobného se ve Formuli 1 stává, když podceníte výzvu. Například v roce 2009, když do hry přišly dvojité difuzory, tak jej většina podcenila. Jsem rád za to, že Mercedes nikdy nic nepodceňuje. Že McLaren nebude bojovat o vítězství, to bylo jasné. Jsem si ale jistý, že s tím zase něco udělají. Otázkou jen je, kdy," zakončil Hamilton.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.