BARCELONA - 2. DEN SEZÓNNÍCH TESTŮ; Dopoledne zajel nejrychlejší kolo Pascal Wehrlein s Mercedesem. Tvrdou havárii hned ráno prožil se Sauberem Rafaelle Marcielo.
Wehrlein zaostává o více než 2,2 sekundy za včerejším rekordem Rosberga, ve středu to ale na vedení po dopolední části stačí. Mladý Němec absolvoval slušných 73 kol - téměř 400 km.
Druhá příčka patří Palmerovi s Lotusem, třetí Buttonovi s McLarenem, který zde testuje nové díly pro zlepšení mechanické i aerodynamické stránky vozu a pracuje na ověření korelace s aerodynamickým tunelem a CFD.
Gleaming graphite & dayglo red in the Spanish sun. JB's looking good out on track. #BarcelonaTest pic.twitter.com/2lF0Xu4mWj
— McLaren (@McLarenF1) May 13, 2015
Nejvíce kol má zatím na kontě Gutiérrez s Ferrari: 31. Mexičan dnes vystřídal Marciella, který měl testovat se Sauberem - žel ve čtvrtém kole půl hodiny po zahájení testů vylétl v třetí zatáčce a narazil do bariéry. Naštěstí se mu nic nestalo a těsně před obědem znovu vyrazil na trať.
Bez času zůstávají Pierre Gasly, jenž po včerejšku přesedlal z Toro Rosso na Red Bullu, a Alex Lynn s Williamsem.
Výsledky dopolední části (13:00 hod)
Týmy v těchto dvoudenních testech musí dle nových pravidel dát vždy jeden den šanci nováčkům, tedy pilotům, kteří absolvovali maximálně 2 velké ceny. V Barceloně se jezdí od 9 do 18 hod s hodinovou obědovou přestávkou.
Fotografie ze sezónního testu v Barceloně najdete zde.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.