BARCELONA - 2. DEN SEZÓNNÍCH TESTŮ; Dopoledne zajel nejrychlejší kolo Pascal Wehrlein s Mercedesem. Tvrdou havárii hned ráno prožil se Sauberem Rafaelle Marcielo.
Wehrlein zaostává o více než 2,2 sekundy za včerejším rekordem Rosberga, ve středu to ale na vedení po dopolední části stačí. Mladý Němec absolvoval slušných 73 kol - téměř 400 km.
Druhá příčka patří Palmerovi s Lotusem, třetí Buttonovi s McLarenem, který zde testuje nové díly pro zlepšení mechanické i aerodynamické stránky vozu a pracuje na ověření korelace s aerodynamickým tunelem a CFD.
Gleaming graphite & dayglo red in the Spanish sun. JB's looking good out on track. #BarcelonaTest pic.twitter.com/2lF0Xu4mWj
— McLaren (@McLarenF1) May 13, 2015
Nejvíce kol má zatím na kontě Gutiérrez s Ferrari: 31. Mexičan dnes vystřídal Marciella, který měl testovat se Sauberem - žel ve čtvrtém kole půl hodiny po zahájení testů vylétl v třetí zatáčce a narazil do bariéry. Naštěstí se mu nic nestalo a těsně před obědem znovu vyrazil na trať.
Bez času zůstávají Pierre Gasly, jenž po včerejšku přesedlal z Toro Rosso na Red Bullu, a Alex Lynn s Williamsem.
Výsledky dopolední části (13:00 hod)
Týmy v těchto dvoudenních testech musí dle nových pravidel dát vždy jeden den šanci nováčkům, tedy pilotům, kteří absolvovali maximálně 2 velké ceny. V Barceloně se jezdí od 9 do 18 hod s hodinovou obědovou přestávkou.
Fotografie ze sezónního testu v Barceloně najdete zde.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.