Vallteri Bottas věří, že Williams zmenšil svoji ztrátu na Mercedes a Ferrari i přes poměrně omezené novinky na jejich voze.
Williamsu patří třetí místo v tabulce konstruktérů, také jeho jezdci obsadili páté a šesté místo a zařadili se za piloty Mercedesu a Ferrari. V Barceloně se Valtterimu Bottasovi podařilo udržet za sebou rudý vůz svého krajana Räikkönena.
Po závodě se nechal slyšet, že to bylo trošku deja-vu Bahrajnu. Tam také porazil jedno Ferrari, v daném případě to Sebastiana Vettela. Podle něj udělali pokrok a to přesto, že jejich novinkový balík přivezený do Španělska nebyl nikterak významný.
"Je dobré, že jsme to dokázali, jsou to důležité body. Je pěkné rozdělit obě Ferrari. Když se podíváme na výsledek, byl to nejtěsnější rozdíl na čelo (a Ferrari), který se nám letos podařil. Věděli jsme, že naše novinky nebyly příliš velké, ale rozhodně jsme neztratili. Podle mého názoru jsme ztrátu trošku stáhli," okomentoval situaci Bottas.
Co se následujícího závodu v Monaku týče, je však opatrnější. "Je to úplně jiný okruh. Je těžké předvídat, jak silní tam budeme. Víme, že naší silnou stránkou nejsou pomalé zatáčky a Monako je jich plné. Je to jeden ze závodů, který se dost odvíjí podle kvalifikace a pokud se vám povede, je možné všechno."
Dnes v Barceloně pokračuje sezónní testování Formule 1. Včera za Williams testoval Felipe Massa, který následně uvedl, že potřebují zapracovat na zlepšení zvládnutí práce s tvrdou sadou pneumatik. Právě na to prý doplatil během víkendového závodu.
"Výrazně jsem se na tvrdé sadě trápil. Myslím, že musíme zlepšit práci s tvrdšími sadami pneumatik, ale nejdřív je uvidíme až v Silverstone. Jsem si jistý, že v dalších závodech na měkčích sadách budeme mít menší problémy. Novinky do Monaka nevezeme, budeme pouze pracovat na nastavení. Aerodynamika bude víceméně stejná jako v Barceloně," prozradil Brazilec.
Během testů se zatím zaměřili na nastavení vozu a testovali aerodynamiku. Vše prý proběhlo bez potíží.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.