Vallteri Bottas věří, že Williams zmenšil svoji ztrátu na Mercedes a Ferrari i přes poměrně omezené novinky na jejich voze.
Williamsu patří třetí místo v tabulce konstruktérů, také jeho jezdci obsadili páté a šesté místo a zařadili se za piloty Mercedesu a Ferrari. V Barceloně se Valtterimu Bottasovi podařilo udržet za sebou rudý vůz svého krajana Räikkönena.
Po závodě se nechal slyšet, že to bylo trošku deja-vu Bahrajnu. Tam také porazil jedno Ferrari, v daném případě to Sebastiana Vettela. Podle něj udělali pokrok a to přesto, že jejich novinkový balík přivezený do Španělska nebyl nikterak významný.
"Je dobré, že jsme to dokázali, jsou to důležité body. Je pěkné rozdělit obě Ferrari. Když se podíváme na výsledek, byl to nejtěsnější rozdíl na čelo (a Ferrari), který se nám letos podařil. Věděli jsme, že naše novinky nebyly příliš velké, ale rozhodně jsme neztratili. Podle mého názoru jsme ztrátu trošku stáhli," okomentoval situaci Bottas.
Co se následujícího závodu v Monaku týče, je však opatrnější. "Je to úplně jiný okruh. Je těžké předvídat, jak silní tam budeme. Víme, že naší silnou stránkou nejsou pomalé zatáčky a Monako je jich plné. Je to jeden ze závodů, který se dost odvíjí podle kvalifikace a pokud se vám povede, je možné všechno."
Dnes v Barceloně pokračuje sezónní testování Formule 1. Včera za Williams testoval Felipe Massa, který následně uvedl, že potřebují zapracovat na zlepšení zvládnutí práce s tvrdou sadou pneumatik. Právě na to prý doplatil během víkendového závodu.
"Výrazně jsem se na tvrdé sadě trápil. Myslím, že musíme zlepšit práci s tvrdšími sadami pneumatik, ale nejdřív je uvidíme až v Silverstone. Jsem si jistý, že v dalších závodech na měkčích sadách budeme mít menší problémy. Novinky do Monaka nevezeme, budeme pouze pracovat na nastavení. Aerodynamika bude víceméně stejná jako v Barceloně," prozradil Brazilec.
Během testů se zatím zaměřili na nastavení vozu a testovali aerodynamiku. Vše prý proběhlo bez potíží.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.