Velikost náskok, s jakým Mercedes v Barceloně porazil Ferrari, podle Fernanda Alonsa potvrzuje správnost jeho rozhodnutí přestoupit k McLarenu.
"S přestupem jsem velmi spokojený. S Ferrari jsem před rokem skončil minulý rok minutu a půl za Mercedesem a v neděli jim v Barceloně scházelo 43 sekund. Nic se nezměnilo - a to je jeden z důvodů, proč jsem přestoupil. Viděl jsem, že se za pět let nic nezměnilo a po šestých a sedmých místech jsem netoužil," vysvětluje španělský pilot pro Sky Sports.
McLaren letos začíná s novým motorovým partnerem a s novou filozofií auta, na body zatím proto ještě nedosáhl. V Barceloně však poprvé s oběma vozy dokázal postoupit do prostřední části kvalifikace a Alonso věří v další pokroky.
"Jsem plně motivovaný. Pokud dokážeme být brzy konkurenceschopní, bude to sladké, protože jsme začínali od nuly. Myslím si, že v Monaku na body dosáhneme. Od nynějška budeme na limitu, abychom dosáhli v příštích dvou nebo třech závodech na desáté místo.
Snad po Kanadě a Rakousku na tom budeme ještě jistěji - doufám v sedmé místo. To je cílem. Byť jsem optimistou, tak doufám, že v poslední části šampionátu budeme blíže k pódiu," věří pilot McLarenu, který Velkou cenu Španělska nedokončil kvůli přehřátým brzdám poté, co fólie z hledí vlastní přilby skončila v pravém zadním brzdovém kanálku jeho vozu.
Fernando Alonso závod v Barceloně nedokončil poté, co sinešťastně ucpal zadní brzdový kanálek (foto: McLaren)
"To bylo velmi nešťastné. Kdybych to milionkrát zkoušel, znovu bych se s odtrženou fólií z hledí do brzdového kanálku netrefil. Ale asi je to lepší, aby se nám tyto věci přihodily teď, když nejsme konkurenceschopní, spíše než když budeme bojovat o pódia," dodává Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.