BARCELONA - 1. DEN TESTŮ; Dopoledne zajel nejrychlejší čas i nejvíce kol závodní pilot Mercedesu Nico Rosberg. Přes 2 sekundy na něj ztrácí Raffaele Marciello s Ferrari.
Rosberg s Mercedesem zvládl již vzdálenost převyšující jednu velkou cenu, která ve Španělsku čítá 66 kol - během dopoledne si jich Němec připsal 78. Nejméně jich má na kontě Daniil Kvjat s Red Bullem a Oliver Turvey, jenž dnes prohání McLaren s Hondou.
Tým z Wokingu také přivezl celou řadu nových dílů, které mají zlepšit mechanickou i aerodynamickou výkonnost monopostu MP4-30. "Půjde pro nás o velmi, velmi zajímavé dva dny, protože rozvíjíme novou filozofii, ze které můžeme hodně vytěžit. Je to o porozumění novému směru, kterým se chceme ubírat," potvrdil Eric Boullier.
Dopolední výsledky 1. dne testů v Barceloně
Druhým nejrychlejším je zatím testovací pilot Sauberu Marciello, který absolvoval 53 okruhů. Ferrari se usilovně snaží odhalit příčinu své nedělní ztráty na Mercedes - zda byla způsobena specifickými podmínkami na dráze nebo ne úplně fungujícími novinkami. Podle šéfa týmu Maurizia Arrivabeneho jsou ale čísla, která mají pro srovnání dobrá (více zde).
Stejný počet kilometrů ujel také Pastor Maldonado s Lotusem. Za volantem dnes dostává příležitost také několik dalších nováčků: Pierre Gasly u Toro Rosso (zítra bude jezdit s Red Bullem), jenž zvládl už 60 kol, a Nick Yelloly s Force Indií.
Odpoledne piloti přidali další porci kilometrů, čas Rosberga se již nikomu zlepšit nepodařilo. Německý pilot dnes o tři desetiny překonal svůj sobotní kvalifikační výkon, díky kterému do závodu startoval z 1. místa.
Konečné výsledky (18:00 hod)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.