Ferrari se snaží během testu v Barceloně získat co nejrychlejší odpověď na to, proč v neděli na Mercedesy tolik ztrácely. Nefungovaly novinky nebo za to mohly specifické podmínky na dráze?
"Máme teď trochu ztrátu. Potřebujeme pochopit, zda souvisela s touto tratí, která je pro nás náročná, nebo se týká nás. Tohle bude dobré poznat v příštích několika dnech, co zde budeme, v úterý a ve středu, abychom dokončili srovnání," uvádí šéf týmu Maurizio Arrivabene.
"Pokud je něco špatně, pak nikoho nekritizuji. Přijímám svou zodpovědnost, protože tým vedu. Pokud je něco špatně a my jsme udělali krok zpět, musíme být pokorní a říct, že jsme [u vylepšení] udělali chybu," pokračuje.
Ferrari přivezlo mnoho novinek, ty však pro závod nakonec ponechal pouze na voze Sebastiana Vettela. Podle měření by měly fungovat, ztrátu však snížit nepomohly: "Momentálně nám čísla, která máme pro srovnání, říkají, že je řešení dobré, ale realita moc dobrá není, proto musíme pracovat."
Velký rozdíl byl patrný v posledním technickém sektoru katalánského okruhu. Ty souvisely s trakcí, Arrivabeneho to ale neděsí před Monakem tolik, jako před Kanadou, kde se pojede za měsíc.
Ferrari do Barcelony přivezlo téměř nové auto, náskok Mercedesu se alek jejich zklamání spíše zvýšil (foto: Scuderia Ferrari)
"Když se podíváte na třetí sektor, to je sektor trakce, pak to může být horší ne v Monaku, protože pro něj máme speciální nastavení, ale pro Kanadu, pokud problém nebudeme schopni vyřešit. Nechci tedy zamířit do Kanady se stejným problém s trakcí, jinak by to mohlo být noční můrou, i kdybychom se [v Monaku] dostali na pódium," dodává šéf Scuderie.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.