Ferrari se snaží během testu v Barceloně získat co nejrychlejší odpověď na to, proč v neděli na Mercedesy tolik ztrácely. Nefungovaly novinky nebo za to mohly specifické podmínky na dráze?
"Máme teď trochu ztrátu. Potřebujeme pochopit, zda souvisela s touto tratí, která je pro nás náročná, nebo se týká nás. Tohle bude dobré poznat v příštích několika dnech, co zde budeme, v úterý a ve středu, abychom dokončili srovnání," uvádí šéf týmu Maurizio Arrivabene.
"Pokud je něco špatně, pak nikoho nekritizuji. Přijímám svou zodpovědnost, protože tým vedu. Pokud je něco špatně a my jsme udělali krok zpět, musíme být pokorní a říct, že jsme [u vylepšení] udělali chybu," pokračuje.
Ferrari přivezlo mnoho novinek, ty však pro závod nakonec ponechal pouze na voze Sebastiana Vettela. Podle měření by měly fungovat, ztrátu však snížit nepomohly: "Momentálně nám čísla, která máme pro srovnání, říkají, že je řešení dobré, ale realita moc dobrá není, proto musíme pracovat."
Velký rozdíl byl patrný v posledním technickém sektoru katalánského okruhu. Ty souvisely s trakcí, Arrivabeneho to ale neděsí před Monakem tolik, jako před Kanadou, kde se pojede za měsíc.
Ferrari do Barcelony přivezlo téměř nové auto, náskok Mercedesu se alek jejich zklamání spíše zvýšil (foto: Scuderia Ferrari)
"Když se podíváte na třetí sektor, to je sektor trakce, pak to může být horší ne v Monaku, protože pro něj máme speciální nastavení, ale pro Kanadu, pokud problém nebudeme schopni vyřešit. Nechci tedy zamířit do Kanady se stejným problém s trakcí, jinak by to mohlo být noční můrou, i kdybychom se [v Monaku] dostali na pódium," dodává šéf Scuderie.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.