Ferrari hledá chybu - mohou za propad nové díly? Čísla jsou dobrá, realita horší

Räikkönen, Kimi
Räikkönen, Kimi, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 12. května 2015 6:55
Sdílej:

Ferrari se snaží během testu v Barceloně získat co nejrychlejší odpověď na to, proč v neděli na Mercedesy tolik ztrácely. Nefungovaly novinky nebo za to mohly specifické podmínky na dráze?

"Máme teď trochu ztrátu. Potřebujeme pochopit, zda souvisela s touto tratí, která je pro nás náročná, nebo se týká nás. Tohle bude dobré poznat v příštích několika dnech, co zde budeme, v úterý a ve středu, abychom dokončili srovnání," uvádí šéf týmu Maurizio Arrivabene.

"Pokud je něco špatně, pak nikoho nekritizuji. Přijímám svou zodpovědnost, protože tým vedu. Pokud je něco špatně a my jsme udělali krok zpět, musíme být pokorní a říct, že jsme [u vylepšení] udělali chybu," pokračuje.

Ferrari přivezlo mnoho novinek, ty však pro závod nakonec ponechal pouze na voze Sebastiana Vettela. Podle měření by měly fungovat, ztrátu však snížit nepomohly: "Momentálně nám čísla, která máme pro srovnání, říkají, že je řešení dobré, ale realita moc dobrá není, proto musíme pracovat."

Velký rozdíl byl patrný v posledním technickém sektoru katalánského okruhu. Ty souvisely s trakcí, Arrivabeneho to ale neděsí před Monakem tolik, jako před Kanadou, kde se pojede za měsíc.

Ferrari do Barcelony přivezlo téměř nové auto, náskok Mercedesu se alek jejich zklamání spíše zvýšil (foto: Scuderia Ferrari)

"Když se podíváte na třetí sektor, to je sektor trakce, pak to může být horší ne v Monaku, protože pro něj máme speciální nastavení, ale pro Kanadu, pokud problém nebudeme schopni vyřešit. Nechci tedy zamířit do Kanady se stejným problém s trakcí, jinak by to mohlo být noční můrou, i kdybychom se [v Monaku] dostali na pódium," dodává šéf Scuderie.

Stalo se