McLaren má pro první sezónní test připraveno spoustu nových dílů, které jsou zaměřeny na aerodynamickou i mechanickou stránku vozu MP4-30 poháněného Hondou.
Za jeho volant dnes usedl Oliver Turvey, zítra jej vystřídá Jenson Button, který měl v neděli ve Velké ceně Španělska k bodům daleko. Pro McLaren jde o klíčový test, má-li udělat pokrok a dosáhnout letos na body.
"Máme spoustu komponentů - jde o celé auto. Pro mechanickou stránku bylo navrženo mnoho nových dílů a hodně věcí se týká aerodynamiky - mnoho vylepšení, která vyzkoušíme," popisuje závodní ředitel McLarenu.
"Půjde pro nás o velmi, velmi zajímavé dva dny, protože rozvíjíme novou filozofii, ze které můžeme hodně vytěžit. Je to o porozumění novému směru, kterým se chceme ubírat. Doufáme, že se nám to podaří," pokračuje Boullier pro Autosport.
Jenson Button s McLarenem MP4-30 v Barceloně (foto: Honda Racing F1)
Problémy, které vystrašily v neděli Buttona v neděli, jenž označil prvních 30 kol závodu za ta nejděsivější v jeho životě, by se již neměly opakovat: "V předchozích čtyřech závodech bylo auto příjemně ovladatelné. Jeden problém v jednom závodě z pohledu budoucnosti nic neznamená."
"Většina týmů si stěžovala na přilnavost zadní části, stejné to bylo také u našeho auta. I když nemám veškeré informace z prvotního testu jeho vozu, jestli je u něj něco špatně, tak cítím, že se jednalo o jednorázovou záležitost," dodává Boullier.
We're testing here at the Barcelona-Catalunya Circuit and @OliverTurvey is out on track. pic.twitter.com/30KxiBtvh4 — Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) May 12, 2015
Testing continues as @OliverTurvey puts the #MP430 through its paces and gathers vital information. pic.twitter.com/YfPswDB0pD
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) May 12, 2015
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.