Šéf traťových činností Lotusu, Alan Permane, byl velmi nespokojený s počínáním svých pilotů ve Velké ceně Španělska, v jejímž průběhu došlo ke vzájemnému kontaktu.
Grosjean byl příliš dlouhý na konci cílové rovinky, což jej zpomalilo, když se vracel na dráhu v zatáčce č. 2. Ztratil přitom jednu pozici a po vnějšku jej ještě začal předjíždět jeho týmový kolega Pastor Maldonado. Přední částí vozu se jej však dotkl a poškodil zadní křídlo Venezuelana.
"Samozřejmě, že jsem s tím velmi nespokojený. Prošel jsem to s oběma a obrazně jsem jim trochu stloukl hlavy dohromady. Je to těžké absolutně 100% ukázat prstem na jednoho z nich, bylo to však zbytečné," říká frustrovaný Permane.
"Nemusí to dělat. Dávám jim před závodem jasně najevo, že neočekávám jejich vzájemné vyřazení. Je to tedy škoda, protože oba vozy byly silné a Pastor mohl mít velmi, velmi povedený závod," pokračuje zástupce Lotusu.
Maldonado pak jezdil s poškozeným křídlem a tým se rozhodl během zastávky v boxech pro jeho neobvyklou úpravu - poškozenou bočnici utrhli a pustili jej zpět do závodu: "Dostali jsme zprávu od Charlieho [Whitinga, ředitele závodu]. Největším problémem byl kus, který vlál kolem. Kdyby se utrhl a do někoho narazil, tak tomu plně rozumím - proto jsme auto povolali do boxů a odstranili ho."
Romain Grosjean svedl s Pastorem Maldonadem ve Španělsku ostrý souboj(foto: Lotus F1 Team)
"V tom okamžiku jsme si o něj dělali trochu obavy, ale kontaktovali jsme ředitelství závodu a dobře se na to v TV podívali. Nešlo o strukturální část, ta bočnice křídlo trochu stabilizuje, ale my jsme byli spokojeni.
Po zastávce v boxech, když bylo jasné, že v závodě nic nezískáme, tak jsme se rozhodli kvůli tomu auto stáhnout. Bylo by to příšerné riskovat a skončit se zraněním Pastora nebo s něčím jiným absolutně kvůli ničemu - proto jsme zastavili," dodává Permane.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.