Šéf traťových činností Lotusu, Alan Permane, byl velmi nespokojený s počínáním svých pilotů ve Velké ceně Španělska, v jejímž průběhu došlo ke vzájemnému kontaktu.
Grosjean byl příliš dlouhý na konci cílové rovinky, což jej zpomalilo, když se vracel na dráhu v zatáčce č. 2. Ztratil přitom jednu pozici a po vnějšku jej ještě začal předjíždět jeho týmový kolega Pastor Maldonado. Přední částí vozu se jej však dotkl a poškodil zadní křídlo Venezuelana.
"Samozřejmě, že jsem s tím velmi nespokojený. Prošel jsem to s oběma a obrazně jsem jim trochu stloukl hlavy dohromady. Je to těžké absolutně 100% ukázat prstem na jednoho z nich, bylo to však zbytečné," říká frustrovaný Permane.
"Nemusí to dělat. Dávám jim před závodem jasně najevo, že neočekávám jejich vzájemné vyřazení. Je to tedy škoda, protože oba vozy byly silné a Pastor mohl mít velmi, velmi povedený závod," pokračuje zástupce Lotusu.
Maldonado pak jezdil s poškozeným křídlem a tým se rozhodl během zastávky v boxech pro jeho neobvyklou úpravu - poškozenou bočnici utrhli a pustili jej zpět do závodu: "Dostali jsme zprávu od Charlieho [Whitinga, ředitele závodu]. Největším problémem byl kus, který vlál kolem. Kdyby se utrhl a do někoho narazil, tak tomu plně rozumím - proto jsme auto povolali do boxů a odstranili ho."
Romain Grosjean svedl s Pastorem Maldonadem ve Španělsku ostrý souboj(foto: Lotus F1 Team)
"V tom okamžiku jsme si o něj dělali trochu obavy, ale kontaktovali jsme ředitelství závodu a dobře se na to v TV podívali. Nešlo o strukturální část, ta bočnice křídlo trochu stabilizuje, ale my jsme byli spokojeni.
Po zastávce v boxech, když bylo jasné, že v závodě nic nezískáme, tak jsme se rozhodli kvůli tomu auto stáhnout. Bylo by to příšerné riskovat a skončit se zraněním Pastora nebo s něčím jiným absolutně kvůli ničemu - proto jsme zastavili," dodává Permane.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.