Odtržený štítek z hledí helmy donutil Fernanda Alonsa odstoupit ze své domácí velké ceny. To se McLarenu nelíbí. Vzniknou místa, kde bude pouze možné odtrhávat štítky?
Odtržený štítek z hledí vlastní helmy znamenal konec pro Fernanda Alonsa v jeho domácí Grand Prix. Eric Boullier, šéf závodního týmu McLaren, se teď zlobí. Utržené hledí se totiž dostalo do španělovova brzdového kanálku (pravého zadního), který ucpalo. Ty se přehřály a jezdci odešly brzdy. Celá situace navíc měla dramatickou dohru v boxech.
Fernando totiž s nefunkčními brzdami málem srazil mechanika, který zvedá přední část auta. Ten jen na poslední chvíli dokázal uskočit: "Zapříčinil to utržený štítek z helmy, máme video, které to dokazuje," potvrdil Eric pro 'Autosport'. "Vlétlo to přímo do brzdového kanálku a zamezilo to proudění vzduchu.
Brzdám se pak nedostávalo chlazení, což byl důvod, proč v rámci dvou kol teploty enormě vzrostly. Brzdová kapalina se přehřála a pak jsme přišli o brzdy. Byla to opravdu velká smůla, že se fólie z hledí trefila přímo do brzdového kanálku."
Pravděpodobnost, že se odtržený šítek z hledí helmy zachytne přímo v brzdovém kanálku, je malá... (foto: Honda Racing F1)
Není to poprvé, co se něco takového stalo, jak si Boullier vzpomíná - v Belgii 2013 stejný problém vyřadil Räikkönena (tehdy ještě Francouz velel Lotusu): "Vzpomínám si, že se stejně hloupá věc stala Kimimu. Je jasné, že ho jezdci potřebují. Ale je třeba zvážit, na jakých místech je mohou odhazovat. Asi bude třeba v budoucnu něco udělat."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.