Odtržený štítek z hledí helmy donutil Fernanda Alonsa odstoupit ze své domácí velké ceny. To se McLarenu nelíbí. Vzniknou místa, kde bude pouze možné odtrhávat štítky?
Odtržený štítek z hledí vlastní helmy znamenal konec pro Fernanda Alonsa v jeho domácí Grand Prix. Eric Boullier, šéf závodního týmu McLaren, se teď zlobí. Utržené hledí se totiž dostalo do španělovova brzdového kanálku (pravého zadního), který ucpalo. Ty se přehřály a jezdci odešly brzdy. Celá situace navíc měla dramatickou dohru v boxech.
Fernando totiž s nefunkčními brzdami málem srazil mechanika, který zvedá přední část auta. Ten jen na poslední chvíli dokázal uskočit: "Zapříčinil to utržený štítek z helmy, máme video, které to dokazuje," potvrdil Eric pro 'Autosport'. "Vlétlo to přímo do brzdového kanálku a zamezilo to proudění vzduchu.
Brzdám se pak nedostávalo chlazení, což byl důvod, proč v rámci dvou kol teploty enormě vzrostly. Brzdová kapalina se přehřála a pak jsme přišli o brzdy. Byla to opravdu velká smůla, že se fólie z hledí trefila přímo do brzdového kanálku."
Pravděpodobnost, že se odtržený šítek z hledí helmy zachytne přímo v brzdovém kanálku, je malá... (foto: Honda Racing F1)
Není to poprvé, co se něco takového stalo, jak si Boullier vzpomíná - v Belgii 2013 stejný problém vyřadil Räikkönena (tehdy ještě Francouz velel Lotusu): "Vzpomínám si, že se stejně hloupá věc stala Kimimu. Je jasné, že ho jezdci potřebují. Ale je třeba zvážit, na jakých místech je mohou odhazovat. Asi bude třeba v budoucnu něco udělat."
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.