Dlouho očekávaná nová smlouva Lewise Hamiltona s Mercedesem by měla být oznámena příští týden v Monaku.
Dvojnásobný mistr světa popírá, že by jednání skončila ve slepé uličce kvůli požadavkům na výši platu. Podle něj je vše v pořádku a prodloužení smlouvy je na spadnutí: "Dočkáte se toho v Monaku. V Monaku pro vás budu mít určitou novinku," uvedl Hamilton.
Brit v šampionátu vede po pěti závodech nad svým týmovým kolegou o 20 bodů a podle médií by se podle nového kontraktu mohl těšit až na 40 milionů dolarů ročně (téměř miliardu Kč). Ten současný vyprší na sklonku této sezóny, o prodloužení vyjednává sám jezdec bez jakéhokoliv zástupce již několik měsíců.
V březnu Hamilton prohlásil, že je z 99,6 % hotovo a že zbývá vyřešit jen pár právních záležitostí, od té doby je však stále ticho po pěšině. Jezdec si stěžoval, že musí pročítat spoustu odborného testu, což vše prodlužuje.
Lewis Hamilton se v Monaku chystá oznámit prodloužení smlouvy s Mercedesem(foto: Daimler AG)
"Poprvé vyjednávám sám a netušíte, kolikrát jsem si už musel přečíst přibližně 80 stránek. Je to tolik čtení, a navíc všechno v právnickém žargonu. Takže jde o celkem dost nepříjemnou věc, mám-li být upřímný," uvedl na začátku dubna Hamilton, který společně s Fernandem Alonsem (McLaren) a Sebastianem Vettelem (Ferrari) už teď patří mezi tři nejlépe placené piloty F1.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.