Renault ve své zprávě hodnotí své výkony ve Velké ceně Španělska - spolehlivost je po dojezdu se všemi vozy do cíle vyřešena, nyní se chce zaměřit na zvyšování výkonnosti své pohonné jednotky, kterou odebírá Red Bull a Toro Rosso.
Evropská část šampionátu 2015 Formule 1 začala minulý víkend Velkou cenou Španělska na okruhu Circuit de Catalunya. V páté části seriálu dojely vozy Red Bullu a Toro Rosso do cíle, tři z nich na bodech. Daniel Ricciardo projel cílem na sedmém místě, Daniil Kvjat na desátém. Carlos Sainz ze sesterské stáje Toro Rosso skončil devátý a Max Verstappen těsně za body jedenáctý.
Klíčové body- Daniel Ricciardo v závodě stavěl dvakrát a dojel o tři místa výše, než se kvalifikoval. Australan po většinu závodu bojoval s vozy Toro Rosso a Lotusu. Daniil Kvjat přišel na startu o pozici a uvízl v provozu, ale dokázal se dostat do první desítky a získat bod.
- Domácí hrdina Carlos Sainz se kvalifikoval na pátém místě, zatím nejvýše ve své kariéře v F1. Španěl skončil devátý na dráze po předjetí Daniila Kvjata v posledním kole závodu. Týmový kolega Max Verstappen zažil podobně povedenou kvalifikaci, když startoval ze šestého místa na roštu, ale v den závodu skončil těsně za body na 11. pozici.
Rémi Taffin, provozní ředitelTento víkend jsme dosáhli svého minimálního cíle a velkou cenu dokončili se všemi čtyřmi vozy. V kvalifikaci jsme byli méně konzervativní a ukázali, že stále máme potenciál. V závodě jsme ale zvolili bezpečný přístup.
Nyní tuto platformu musíme udržet a v příštích závodech na ní stavět. Zároveň si uvědomujeme, že musíme zlepšit svou výkonnost - to ale musíme udělat bez jakéhokoliv rizika v oblasti spolehlivosti.
Carlos Sainz si v posledním kole vyšlápl na Daniila Kvjata z mateřského Red Bullu(foto: Scuderia Toro Rosso)
Cyril Abiteboul, generální ředitelVšichni ve Viry tvrdě pracovali na tom, abychom se zotavili ze zklamání v prvních čtyřech závodech. Potřebujeme eliminovat problémy, s nimiž jsme se setkali, a dostat spolehlivost pod kontrolu před tím, než představíme jakékoliv díly nové specifikace.
Museli jsme v některých případech omezit ujetou vzdálenost do té doby, než jsme měli k dispozici všechny potřebné informace. To není nikdy ideální, někdy ale musíte trpět v krátkodobém horizontu, abyste dosáhli zisk v tom dlouhodobém.
Všechna čtyři auta proťala cílovou čáru, takže jsme víceméně zpět na základní úrovni v oblasti spolehlivosti. Teď se můžeme zaměřit na zvyšování výkonnost v příštích závodech.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.