Sebastian Vettel dojel ve Velké ceně Španělska na třetím místě za Mercedesy, i když většinu závodu jezdil před Lewisem Hamiltonem. Strategie ale podle něj byla správná.
Brit se s Mercedesem propadl za Vettela po horším startu, nakonec ale vsadil na tři zastávky a v cíli byl o 28 sekund dříve než Ferrari, které jelo na dvě zastávky. Stejná strategie by ale Scuderii nepomohla - spíše naopak.
"Samozřejmě, že jsme doufali, že zůstaneme druzí a že to Lewisovi ve druhé části závodu ještě ztížíme. Myslím, že byl dost frustrovaný, což nám samozřejmě nevadilo," vrací se Vettel k průběhu Velké ceny Španělska.
"První zastávka byla velmi agresivní, když se rozhodli zamířit do boxů. Pak měli problém, což bylo hezkou pozvánkou, kterou jsme přijali, a šanci na udržení se vpředu využili. Fungovalo to dobře," pokračuje pilot Scuderie.
"Když do boxů zajížděli podruhé, bylo jasné, že jedou na tři zastávky, což podle nás nebylo to nejlepší pro udržení druhého místa. Žel byl velmi rychlý, jakmile měl čistý vzduch. Nakonec vyjel Lewis před námi. Sázeli jsme na to, že vyjede za námi a uděláme opět stejnou věc, ale to nefungovalo. Jakmile byl před námi, bylo jasné, že je mimo dosah," pokračuje Vettel.
Lewis Hamilton protočil na startu kola a Sebastian Vettel se dostal před něj (Scuderia Ferrari)
"Všichni doufali, že tady budou Mercedesu o něco blíže. Žel to nevyšlo. Přesto si ale myslím, že jsme dosáhli pokroku, i když to tak nevypadá. Pro nás to podle mě byl jen náročný víkend. Williams se trochu přiblížil, Mercedes se trochu vzdálil. Celkově musíme být s třetím místem spokojeni. Nezapomínejme, jak jsme na tom nedávno byli," dodává čtyřnásobný mistr světa.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.