Sebastian Vettel projel cílem Velké ceny Španělska o tři čtvrtě minuty později než Nico Rosberg. Ztráta Ferrari je však podle něj nižší, než ukazuje tento výsledek.
"Nemyslím si, že by realita byla taková. Pokud byste zprůměrovali prvních pět závodů, pak byste měli vaší realitu. Myslím, že musíte být féroví a kromě některých výjimek jste na jiných tratích trochu konkurenceschopnější," hodnotí Vettel.
"Zdá se, že z nějakého důvodu jsme tady nebyli konkurenceschopní - i když si myslím, že jsme auto vylepšili," pokračuje pilot Scuderie, která do Barcelony přivezla spoustu vylepšení. Podle inženýrů fungovala a zrychlila vůz o tři desetiny, Mercedes ale také dosáhl pokroku.
"Se ztrátou nejsme spokojeni, abych byl upřímný. Vůbec ne. Samozřejmě, že měli docela snadný závod na čele. Kontrolovali odstupy, kontrolovali pneumatiky, což vám pak očividně umožňuje zabrat, když potřebujete.
Zatímco my jsme na to tlačili, jak jsme jenom mohli - a takto to nakonec dopadlo. S dnešním výsledkem nejsme spokojení, pokud jde o ztrátu na čelo, ale pokud jde o získané body a celkový výsledek, pak si myslím, že můžeme být velmi spokojeni. Je to příjemné být zpět na pódiu," dodává Vettel.
Sebastian Vettel v Barceloně (foto: Pirelli)
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.